Klantnummer: 623189239
Geachte,
Op 12/07/2021 ontving ik mijn bij Proximus online-bestelde smartphone A72,
waar ik tot voor kort heel tevreden mee was en heel zorgzaam mee omsprong.
Te allen tijde in de aangekochte book-cover voor A72 toestellen, ook bij het opladen.
Maar op 23/11/2021 stelde ik het volgende vast: Bij het aansluiten van de (originele) lader stopte het opladen na een minuutje en kreeg ik volgende melding, “opladen vertraagd, temperatuur te laag” en kreeg ik een gele driehoek met thermometer te zien.
Wanneer ik echter een milde druk uitoefende op de aansluiting laadde hij wel verder normaal op tot100%. Toen ik 2 dagen later opnieuw de oplader aansloot verliep het opladen normaal. Weer 2 dagen later (weekend) opnieuw aan de lader maar de usb-c connector maakte geen verbinding meer…
Op 29/11/2021 back-up van het toestel gemaakt, op spaarstand gezet (30% vol), uitgeschakeld en met de A72 ter herstelling naar de Proximus-shop in Waregem. De medewerker schakelde het toestel in en kon zien dat “alles” normaal functioneerde met uitzondering van de usb-c connector dan. Aan de lader kon het niet liggen daar deze andere toestellen wel onmiddellijk oplaadde.
Hij zou het toestel opsturen naar het erkende herstelcentrum. Maar had wel eerst de factuur van het toestel nodig, die ik via My Proximus dan ook heb opgevraagd.
Bevestigingsmail ontvangen op 03/12/2021 dat het toestel goed was aangekomen in het herstelcentrum.
Gisteren 07/12/2021 volgend bericht ontvangen van CTDI.EU:
Geachte klant
We hebben met veel aandacht uw toestel PX SAMSUNG GALAXY A72 BLUE 356280234878666 gecontroleerd. De schade valt buiten de garantievoorwaarden van de fabrikant. We nodigen u uit om de prijsopgave te lezen.
U heeft 3 mogelijkheden:
- Goedkeuring van de prijsopgave en een veilige online betaling aan onze reparatiepartner CTDI.
- Weigering van de prijsopgave en veilige online betaling van de diagnosekosten aan onze reparatiepartner CTDI. Na betaling, zal uw toestel ongerepareerd naar het verkooppunt gestuurd worden.
- Afstand van het toestel. Gratis en uw toestel zal gerecycleerd worden.
RMA number | |||||||||||||||||||||||||
CTDI Job number | 65459BE | ||||||||||||||||||||||||
Date | 07/12/2021 | ||||||||||||||||||||||||
Model | PX SAMSUNG GALAXY A72 BLUE | ||||||||||||||||||||||||
IMEI | 356280234878666 | ||||||||||||||||||||||||
Quotation reason | Bedankt voor het opsturen van je toestel. De probleemomschrijving die we van je kregen was Gebroken. Na onderzoek constateren onze technici valschade aan je toestel. Helaas moeten we je meedelen dat deze schade buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt. Onze technici zien wel een mogelijkheid om je toestel te repareren, vandaar dat je deze prijsopgave ontvangt. | ||||||||||||||||||||||||
|
Net Amount | 177.00 | |
Tax Amount | 37.17 | |
Gross Amount | 214.17 | |
Currency | EUR |
- Welke valschade??? Ik weet 200% zeker dat dit toestel nooit maar dan ook nooit gevallen is of zelfs maar ergens is tegen aangestoten!!!
- Herstelkost van 214.17 euro? Voor wat te herstellen??? Een usb-c connector herstellen kost gemiddeld tussen de 55 à 75 euro!
- Diagnose: Inmiddels 30 euro overgeschreven om mijn toestel zonder herstelling terug te krijgen. Maar noemt u dit echt een diagnose???
Als u naar uw garagehouder gaat met uw wagen en zijn diagnose is: “het zal 2000 euro zijn om
uw wagen te herstellen…” zonder verdere uitleg over wat er defect is zal u waarschijnlijk niet lang klant zijn bij deze garagehouder, tenzij u natuurlijk geld te veel hebt of u gaat naar uw dokter en zijn diagnose is: ” ik kan u opereren en dat zal 5000 euro kosten…” zonder u te zeggen wat er u echt mankeert, zal u toch nogal vlug een andere arts raadplegen zeker?
Het is dan ook mijn intentie om een ander herstelcentrum te raadplegen en op mijn eigen kosten de usb-c connector te laten herstellen voor 55 à 75 euro…tenzij ik “valschade” vaststel aan mijn toestel die niet aanwezig was bij het afleveren ervan. Dan zal ik een klacht moeten indienen. De probleemomschrijving “gebroken” komt mij ook al vrij vaag over, laadt niet meer op of usb-connector defect had ik juister gevonden en beantwoorde meer aan mijn ervaringen met betreffend toestel en die ik klaar en duidelijk had omschreven in de shop.
Wanneer blijkt dat na de herstelling van de usb-c connector alles weer normaal werkt, zal ik genoodzaakt zijn alle kosten, ook van de zogezegde diagnose in rekening te brengen, zal ik dit beschouwen als een poging tot oplichting en uitkijken naar een andere provider.
Tenzij ik een deftige diagnose ontvang met welke defecten aan dit vijf maanden oude toestel zijn vastgesteld en wat en waarom deze defecten niet onder de garantie vallen. En kom niet af met “valschade” dit zal ik nooit aanvaarden.
Binnen de eerste 6 maanden van een aankoop als deze is de verkoper verplicht om te bewijzen dat eventuele defecten aan het toestel te wijten zijn aan verkeerde handelingen van de koper.
Dit volgens de geldende garantievoorwaarden. Gelieve dan ook deze bewijzen voor te leggen, ik zal er met ongeduld op wachten. Het gele driehoekje wijst volgens het internet op een defect of mankement van de temperatuursensor, wat bij menig Samsung toestel (ook wel bij andere merken) aanzien wordt als een “verborgen gebrek” dat onder de garantievoorwaarden valt.
Dit toestel maakt deel uit van mijn flex-pack en de afbetaling ervan loopt nog tot 07/2023.
Wanneer ik geen deftig voorstel of bevredigend antwoord enz. ontvang, binnen de 14 dagen na het versturen van deze mail, zal ik weten wat mij te doen staat…
Vriendelijke groeten, Tony Fourneau,
(Een ontevreden klant!)