Beantwoord

Bestelling wijzigen

  • 23 April 2021
  • 8 reacties
  • 126 Bekeken

Beste,

Ik heb momenteel een lopende bestelling voor een nieuwe sim-kaart, met bestaand gsm-nummer.

Er is iets misgegaan bij de overdracht van Orange (via m’n oude werkgever) naar Proximus ivm het sim-kaartnummer, dat ik nu niet meer heb/ken. Is het mogelijk om mijn huidig gsm-nummer te behouden? Of heb je hiervoor het sim-kaartnummer sowieso nodig? Dan is het misschien makkelijker een nieuw gsm-nummer te voorzien? 

Kan dit dan op mijn huidige bestelling? (Ik heb de nieuwe sim-kaart al gekregen via de post)

Met vriendelijke groeten,

Marijn

icon

Beste antwoord door AntonellaD 23 April 2021, 14:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@MarijnHosten  Voor een nummeroverdracht van een mobiel nummer is het klantnummer en/of simkaartnummer nodig van de vorige operator. Het simkaartnummer kan je terugvinden op de simkaart als je deze even uit het toestel haalt en het klantnummer op de factuur. Het gsm-nummer moet ook nog actief staan bij de vorige operator.
Kan je de gegevens eventueel nog achterhalen bij Orange?

Groetjes,
Antonella

TBI: bij welke operator het gsm-nummer nog actief staat , kan je hier opvragen :

Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

@MarijnHosten  Voor een nummeroverdracht van een mobiel nummer is het klantnummer en/of simkaartnummer nodig van de vorige operator. Het simkaartnummer kan je terugvinden op de simkaart als je deze even uit het toestel haalt en het klantnummer op de factuur. Het gsm-nummer moet ook nog actief staan bij de vorige operator.
Kan je de gegevens eventueel nog achterhalen bij Orange?

Groetjes,
Antonella

Dag Antonella,

 

Bedankt voor je snelle reactie.

Mijn sim kaart heb ik niet meer, omdat ik de nieuwe al ontvangen had, en het simkaartnummer al had doorgegeven. En het klantnummer kan ik niet achterhalen, die zat in een groepsabonnement via de vorige werkgever.

Het ziet er naar uit dat het een nieuw nummer zal worden… 

Kan ik mijn huidige (nieuwe) Proximus sim kaart houden hiervoor?

Bedankt!

Marijn

 

Reputatie 7
Badge +3

@MarijnHosten  Laat je me iets weten zodra je contact hebt gehad met Orange? Groetjes, Antonella

@MarijnHosten  Laat je me iets weten zodra je contact hebt gehad met Orange? Groetjes, Antonella

Ik kan me niet aanmelden als klant omdat ze een bericht sturen naar de oude simkaart, die dus weg is…

Ik ga van de eerste keer een nieuwe gsmnummer nemen, zal het makkelijkste zijn.

groetjes,

Marijn

Reputatie 7
Badge +3

@MarijnHosten  Ik doe het nodige om zo snel mogelijkeen nieuw nummer te activeren op de geleverde simkaart. Groetjes, Antonella

@AntonellaD Thx bae <3

Reputatie 7
Badge +3

@MarijnHosten  Nieuw nummer staat actief. Als de simkaart al in de gsm steekt, dan moet je deze even opnieuw opstarten. Groetjes, Antonella

Reageer