Vraag

bereik

  • 11 October 2023
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Hallo

 

Als ik wil bellen zit er storing op de lijn of gaat hij zelf niet over 

Heb ook geen 4g bereik binnen of buitens huis

 

Ik heb vernomen dat er problemen zijn bij proximus zelf wnr is dit opgelost ? 

Dit duurt nu al 3 dagen 

Mvg

Vanhoutte emmely


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Vanhoutte emmely  Hier kan je zien of er werken bezig zijn aan de zendmast .

Modernisering van het mobiele netwerk | Proximus

op de website in zoeken boven de kaart geef je de naam van je gemeente in, daar kan je dan zien of er werken bezig zijn

Wat is de impact op mijn diensten?

Alle vaste diensten (internet, tv en vaste telefonie) blijven gegarandeerd werken. De mobiele dekking in de regio van de interventie zal echter sterk verminderd zijn of onbeschikbaar zijn. Naargelang je locatie kan een Proximus antenne in je buurt tijdelijk onbeschikbaar zijn. Op de kaart hieronder zie je waar de werkzaamheden momenteel plaatsvinden. Geef je adres in of zoom in op een omlijnd gebied. De impact van de werkzaamheden wordt weergegeven door kleuren:

Lichtpaars gebied Tijdens deze aangegeven periode (bv. 07/06/2021-20/06/2021) zal het mobiele netwerk op de vermelde dag (bv. 08/06/2021) mogelijks niet beschikbaar gedurende maximaal 8 uur. 
Donkerpaars gebied Tijdens deze aangegeven periode (bv. 07/06/2021-20/06/2021) zal het mobiele netwerk op de vermelde dag (bv. 08/06/2021) mogelijks niet beschikbaar gedurende maximaal 38 uur. 

 

 

Wil je toch optimaal bereikbaar blijven? Je kunt  oproepen doorschakelen naar je vaste lijn of  VoWiFi activeren voor bepaalde toestellen.

Het zou mij niet verwonderen dat het iets te maken heeft met de nieuwe Nokia antennes?

Zeer veel mensen klagen de laatste tijd over slecht mobiele ontvangst! 

Ik heb er zelf ook nog altijd last van.

 

Reputatie 3
Badge +2

welk is de regio waar u problemen ondervind.

Een swap start steeds op een maandag en normaal worden de nieuwe antennes geactiveerd vrijdag kort na de middag

Staan de antennes op een mast of pyloon worden die op maandag eerst weg genomen, heel de site wordt gestript kabels kasten voeding alles  en vrijdag weer on air gezet op Nokia RAN

Staan de antennes op een dak dan worden de bestaande antennes  in dienst gehouden en de nieuwe op een zelfde steun vast gemaakt , daar heeft de klant dan minder hinder door

 

@MADI 

Heb jij er soms weet van dat die Nokia antennes niet zo goed zouden zijn?

Reputatie 3
Badge +2

 

Heb jij er soms weet van dat die Nokia antennes niet zo goed zouden zijn?

Goede avond Martin

in 95% van de swaps die we uitvoeren samen met Orange  installeren we geen Nokia Antennes

het gaat om  Commscope  antennes die wereld wijd een zeer goede reputatie hebben 

De aansluiting      in de kasten  zijn van Nokia

 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=10231345872740508&set=oa.3622596998017792

 

Reageer