Onlangs werden we opgebeld door een verkoper van Proximus, of hij ons een voorstel voor telefonie en internet mocht maken.
We nodigden de man thuis uit, en hij maakte ons een aantrekkelijk voorstel.
We zouden voor tv, internet, 2gsm's en Netflix samen 73€ gaan betalen. We tekenende in, alles geregeld via de tablet van de verkoper, geen documenten werden achtergelaten.
We kregen daarop een bevestiging van Proximus die aanzienlijk hoger was, maar volgens GM, de verkoper, was dit normaal, en zouden we op de eerste factuur het juiste bedrag zien.
1,5 maand later komt de eerste factuur binnen, twv 170€
Uiteraard dadelijk gereageerd, want we konden de man altijd bellen,...
Na ettelijke telefoons, sms berichten ed kwam er uiteindelijk reactie dat hij de factuur bij ons moest komen ophalen en het op kantoor zou gaan bespreken.
Uiteindelijk hebben we de factuur betaald, omdat er voor de vervaldatum nog steeds niets in orde was, en we nog bijkomende kosten wilden vermijden. (Er was ons telefonisch door de verkoper al enkele keren meegedeeld 'dat het nu in orde zou zijn' )
Groot was dan ook onze verbazing toen we deze week de volgende factuur kregen, twv 120,99€
Er was dus duidelijk nog niets in orde!
Intussen zijn we dus 2,5 maand verder, is er niks geregeld en de verkoper reageert vaker niet dan wel!
Hoe kan dit opgelost worden? Het is toch niet normaal dat een verkoper, ook al is het externe, en Proximus op deze manier te werk kunnen gaan??