Vraag

Bellen via Wifi werkt niet

  • 9 December 2022
  • 18 reacties
  • 1333 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb onlangs een OnePlus Nord 2T aangeschaft. Volgens we website van Proximus ondersteunt deze bellen via Wifi, maar na het uitvoeren van alle instellingen is het nog steeds niet mogelijk om via Wifi te bellen.

 

Ik begrijp uit dit forum dat het soms nodig is om de optie Vowifi te laten instellen door Proximus. Ik heb onlangs gebeld, maar er werd mij verteld dat de instelling moest worden uitgevoerd door een andere afdeling. Drie weken later heb ik nog geen antwoord ontvangen. Is het mogelijk om Vowifi te laten instellen?


This topic has been closed for comments

18 reacties

Als de PX forummedewerkers hier langskomen kunnen zij u hiermee verder helpen.

Mss best al het betrokken telefoonnummer in je forumprofiel zetten onder teksyvak “ticket” bijvoorbeeld 

PS:

zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). Trouwens met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@MichaelGreeven 

voor het vermelde nummer staan de nodige opties actief

misschien moet het toestel nog volledig herstart worden?

groeten

Tina

@tina.b Ik heb het toestel zonet herstart, en de instellingen nagekeken. Het Vowifi logo is echter niet zichtbaar in de taakbalk van mijn toestel.

 

Kan ik nog iets nakijken?

Reputatie 7
Badge +3

@MichaelGreeven 

ik vraag het verder na bij de technische collega’s.

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@MichaelGreeven 

Je gsm nummer is een nummer van het bedrijf?

via je personeelsdienst is er een vaste contactpersoon?

Voor bedrijfsnummers kunnen we verder geen technische actie ondernemen, jammer genoeg

Kan je via de contactpersoon melden dat er verder nazicht nodig is, aub?

groeten

Tina

@tina.b Ik heb het toestel zonet herstart, en de instellingen nagekeken. Het Vowifi logo is echter niet zichtbaar in de taakbalk van mijn toestel.

 

Kan ik nog iets nakijken?

Hoe heb je dit getest?
Best zet je vliegtuigmodus aan, daarna wifi weer activeren.
Dan zou het logo zichtbaar moeten zijn en kan je bellen via VOWIFI.

Als niet, is het dan toch een bedrijfsnummer ? (zie reactie tina.b)

@tina.b Bedankt om het verder na te kijken. Het is inderdaad een GSM nummer via mijn werkgever. Wat is de volgende stap? Kan ik ergens de contactgegevens van mijn werkgever doorgeven en neemt er dan iemand contact met hem op, of moeten wij zelf contact opnemen? Zo ja, via welk kanaal?

Reputatie 7
Badge +4

Voor een abo via uw werkgever dient u normalerwijze voor aanpassingen contact op te nemen met een persoon X en/of Y intern bij uw werkgever (dit kan bv; iemand van HR of van IT zijn)

In principe kan/kunnen  enkel deze persoon/personen via zijn/haar Proximus contactpersoon/personen aanpassingen aan door het bedrijf betaalde abonnementen laten uitvoeren

Hallo,

Ik heb ook problemen met bellen via wifi/volte. Ik heb reeds alle mogelijke stappen ondernomen. Het ligt niet aan het toestel, want andere sim kaarten van proximus werken wel in mijn toestel. Ook mijn sim in een ander toestel werkt niet. Ik heb al meerdere malen met het callcenter gebeld, een nieuwe sim gehaald in de shop, maar nog steeds geen oplossing. Het is wel erg duidelijk dat dit probleem aan mijn telefoonnummer ligt. Help!

@Adicha Ter info:
waarschijnlijk heb je al gekeken of Proximus je toestel ondersteunt hier:

Bellen via wifi | Proximus

&

Bellen via 4G | Proximus

De Prox forummedewerkers kunnen morgen of overmorgen ook kijken of het bij hen beide actief staan.

Daarom ondertussen zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). 
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen. 

Dag Martin

Bedankt voor je reactie.

Aangezien andere Proximus simkaarten wel werken in mijn toestel, wordt mijn toestel ondersteund zou ik denken…

Het zit echt op niveau van mijn telefoonnummer...

Ik heb ondertussen mijn profiel al wat aangevuld.

 

 

Ok ik had niet gelet dat je gemeld had dat het met andere PX simkaarten was dat je getest hebt,  niet veel geslapen vannacht ;-)
Je telefoonnummer waarover het gaat zeker ook invullen of vermelden in vak “ticket”.

Ik heb alle info toegevoegd ondertussen.

Reputatie 5
Badge +2

@Adicha Het is voor je in orde gebracht.

Dag Michael, het is inderdaad in orde!!! 🎉

Super hard bedankt hiervoor!

Groetjes

Reputatie 5
Badge +2

@Adicha Dat is graag gedaan.

@Michael V Beste, ik heb zelfde probleem. Ik heb net een nieuwe OnePlus Nord 2T aangekocht om te kunnen bellen op mijn werkplaats (alleen wifi verbinding). Na het activeren van bellen via Wifi in settings, zie ik Vowifi icoon niet, lukt het bellen nog niet.

Kan dit bekeken worden?

Alvast bedankt!

Kevin

Opgelost (business klantendienst moest setting activeren doordat dit abonnement van werk was). Bovenstaande conversatie deed me denken om eens te vertellen dat die bedrijfs abo is.