Ben een lange tijd Proximus geweest, in december dan Mobile Vikings eens geprobeerd en sinds 9 juli terug naar Proximus gegaan. Bellen via 4G heeft altijd gewerkt bij Proximus. Echter sinds mijn recente terugkeer werkt dit plots niet meer. De instellingen zijn exact hetzelfde zoals ze altijd zijn geweest. Bij mijn vriendin dat ook bij Proximus is een iPhone 13 heeft werkt dit wel. Maar telkens als ik bel of gebeld wordt, wordt er direct teruggeschakeld naar 3G. FaceTime of via WhatsApp bellen of Messenger blijft mijn 4G verbinding behouden. Maar bij een gewoon telefoongesprek lukt dit niet. Dit is wel heel vervelend als ik iets moet opzoeken of als navigatie zoals Waze op staat want dit verliest dan direct de verbinding. Ik ben al van een eSim naar een fysieke simkaart gegaan. iPhone volledig terug naar fabrieksinstellingen gezet. Proximus Shop bezocht maar nergens konden ze mij helpen. De hoop van iOS 15.6 te installeren heeft ook niets opgeleverd. Volgens de mensen van de Shop zou dit wel actief zijn voor mijn oproepnummer. Hopelijk kan iemand mij hier helpen.
Alvast bedankt