Vraag

Antennes

  • 10 May 2021
  • 8 reacties
  • 286 Bekeken

Beste, ik hoop dat iemand bij jullie team mijn melding/oproep ter harte neemt.
Wij wonen namelijk in de Ardennen. Op 1 kilometer van ons dorp staat een gsm mast van base. Dat is ook de enige provider die ons iets kan aanbieden. Vorig jaar heeft base 2 van de 4 antennes weggenomen, met alle gevolgen vandien.
Massa's meldingen aan hun adres uit de 3 omliggende dorpen halen niks uit. Mijn buurvrouw nam enkele weken nogmaals contact op mer base omdat ook bellen niet meer lukt zonder steeds uit te vallen. Deze wisten dan haar te vertellen dat ze 2 van de 3 antennes wegnamen. Terwijl ze vorig jaar aan mij hadden gezegd 2 van de 4.
Dat wil zeggen dat we 1 antenne hebben voor 3 dorpen.
Is er een mogelijkheid dat proximus antennes kan plaatsen?
Jullie halen ineens 3 dorpen klanten binnen!
De meeste van ons zijn al aangesloten bij jullie voor tv en internet.
Ik hoop dan ook van harte dat jullie iets voor ons kunnen betekenen.
Betreft dorpen,
Roy, Grimbiémont, Lignières, die alledrie bij Marche en Famenne horen
Alvast bedankt
Fam Sol


This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Fiensol Ik heb deze vraag doorgespeeld naar de verantwoordelijke dienst. Zodra ik meer info heb laat ik het je weten. 

Reputatie 6
Badge +2

@Fiensol 

Geen idee of jouw (jullie) GSM toestellen VoWiFi ondersteuen (“Voice over WiFi” of “WiFi bellen”).

Indien jouw toestel het ondersteunt, èn jouw (huidige) provider deze optie activeert op jouw nummer, dan kan je overal waar je goede WiFi hebt (vb thuis) bellen met VoWiFi, ook op plaatsen waar je (bijna) geen 4G bereik hebt.

PS.

Je kan gerust een Proximus TV/internet abonnement hebben, en bij Base een GSM abonnement hebben. VoWiFi werkt overal waar je goede WiFi hebt, ongecaht bij welke internet provider.

@philippe_d wij bellen momenteel via deze weg, maar werkt enkel tot 10 meter rond ons huis. Anders moeten wij 10 km rijden tot we enige verbinding hebben 

@HadewychT bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Fiensol Mijn collega’s hebben onderzocht of hier iets verbeterd kon worden, maar er zal geen mast bijgeplaatst worden. Door de ligging (tussen de heuvels) is het technisch niet mogelijk om de dekking in de 3 dorpen opmerkelijk te verbeteren met 1 mast. 

Beste, bedankt voor de moeite, maar de last staat er, 1 antenne, zoals nu, is niet voldoende.

Er waren tot vorig jaar antennes aanwezig en niemand had problemen.

De mast staat aan een voetbal terrein, rondom is het open, weides enz.

De heuvels liggen stuk verder, andere omliggende dorpen hebben geen problemen en sommige zijn veel dichter bebost dan hier.

Mvg

 

Reputatie 7
Badge +4

@Fiensol De mast die er nu staat en die de dekking voor die 3 dorpen zou moeten verzorgen is niet van ons. Er zou dus sowieso een antenne van ons moeten bijgeplaatst worden. Ze hebben grondig onderzocht welk gebied er hierdoor een betere dekking zou krijgen, net zoals ze bekeken hebben wat de verbetering zou zijn als de mast op een andere locatie geplaatst zou worden. Jammer genoeg is er geen locatie waarmee de 3 dorpen samen geholpen zouden zijn. De kosten die het plaatsen van zo’n extra antenne met zich meebrengt, zijn in dit geval te groot tov het aantal mensen dat hiermee toch geholpen zou zijn. 

Het is inderdaad mogelijk dat dit in ander gemeentes die ook tussen de heuvels liggen wel mogelijk is, maar de dekking hangt oa af van waar de antennes staan tov de bebouwing. Dit is allemaal mee in rekening gebracht bij het onderzoek dat gebeurd is. 

Jammer, toch bedankt..