Beantwoord

Activeren SIM-kaart abonnement bij overzetting nummer

  • 20 August 2021
  • 15 reacties
  • 2487 Bekeken

 Beste

Ik heb zonet mijn simkaart ontvangen voor mijn epic abonnement. Ik ben momenteel bij Orange en wil mijn nummer behouden.

Hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart? Iemand die mij verder kan helpen? 
 

alvast bedankt

 

mvg

icon

Beste antwoord door tina.b 23 August 2021, 16:31

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Cedrcvdh Van zodra je Orange simkaart niet meer werkt kan je je Proximus simkaart gebruiken. 

Dit gaat automatisch.

Reputatie 7
Badge +4

Dan dient u in elk geval aan Proximus een nummeroverdracht vragen van uw Orange nummer

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum kunt u in uw forum login profiel het betrokken GSM nr en SIMkaartnr 13 cijfers) vermelden

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

Je hebt een gsm:

  • Je kan jouw telefoonnummer altijd behouden. Je hebt enkel een simkaart nodig van je nieuwe operator.
  • Je tekent of valideert online een schriftelijke opdracht aan je nieuwe telecomoperator. Daarin zeg je dat jouw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je je oude nummer kunt behouden.
  • Jouw nieuwe operator sluit je oude abonnement af, neemt je oude nummer over en activeert jouw nieuwe simkaart.
  • Je kunt je telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar je nieuwe operator. Of: je kiest daarvoor zelf een datum.
  • Is je telefoonnummer later dan de afgesproken datum overgedragen? Dan heb je recht op een schadevergoeding van 3 euro (soms ook 5 euro). Je krijgt die niet automatisch. Je moet de schadevergoeding zelf aanvragen aan jouw nieuwe telecomoperator. Dat doe je binnen de 6 maanden.

P.S.

Uw nr blijft normalerwijze actief bij Orange tot de overdracht effectief uitgevoerd is, via www.1299.be kunt u uw op dat moment actieve operator terugvinden

In principe dient de nummeroverdracht bij de aanvraag van het betrokken abo bij Proximus te worden gevraagd (mogelijks kan uw nieuwe SIM-kaart - met een nieuw nr? - evenwel nog worden gekoppeld aan uw huidig Orange nr)

@Cedrcvdh Van zodra je Orange simkaart niet meer werkt kan je je Proximus simkaart gebruiken. 

Dit gaat automatisch.

@Cedrcvdh werkt ze nog altijd bij orange www.1299.be

@Cedrcvdh Van zodra je Orange simkaart niet meer werkt kan je je Proximus simkaart gebruiken. 

Dit gaat automatisch.

@Cedrcvdh werkt ze nog altijd bij orange www.1299.be

Voorlopig werkt mijn orange sim kaart nog steeds en bij 1299 staat deze ook nog operationeel. Iemand enig idee hoelang dit gaat duren. Bestelling van abonnement heb ik woensdag gedaan en vandaag (vrijdag) heb ik de sim kaart ontvangen.

 

@Cedrcvdh een uitleg (zie hieronder) die hier al dikwijls gepost werd is dat het normaal als alles goed verloopt het toch binnen de twee dagen zou moeten in orde. 
Natuurlijk aan die uitleg/theorie heb je niet veel als het praktisch niet in orde komt!  alleen Proximus kan er voor zorgen dat dit wel in orde komt. (nu het vrijdagavond is en er in het weekend geen proximus medewerkers langskomen in het weekend, ga je hier geen reactie meer moeten verwachten, wel in het weekend kun je bellen naar 0800 22 800 tot 22u) 

De uitleg:
Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en
uiteraard dient tegendan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs.
 
Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator.
(daarom dat je best niet opzegt (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.

Het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan),
in het verleden zijn er hier op dit en het Fr. -forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange.

Reputatie 7
Badge +3

@Cedrcvdh 

beste

heb je je aanvraag gedaan als een import van het nummer bij ons?

Kan je in je profiel je klantgegevens invullen?

het nummer waarover het gaat ?

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

vriendelijke groeten

Tina

@Cedrcvdh

beste

heb je je aanvraag gedaan als een import van het nummer bij ons?

Kan je in je profiel je klantgegevens invullen?

het nummer waarover het gaat ?

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

vriendelijke groeten

Tina

heb mijn profiel bewerkt, ik heb bij aanvraag naar wijziging van abonnement van orange naar epic stories aangevinkt om mijn nummer over te nemen en dat proximus alles ging afhandelen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Cedrcvdh 

beste, ik heb het import order teruggevonden.

het is lopende.

Datum van activatie is ingegeven als 24-8 dus morgen zou dat in orde moeten zijn.

Wellicht laat men voldoende tijd tussen het ingeven van het order en het verzenden/ontvangen van de simkaart.

Moest het overmorgen nog niet OK zijn, mag je ons terug contacteren.

Groeten

Tina

@Cedrcvdh

beste, ik heb het import order teruggevonden.

het is lopende.

Datum van activatie is ingegeven als 24-8 dus morgen zou dat in orde moeten zijn.

Wellicht laat men voldoende tijd tussen het ingeven van het order en het verzenden/ontvangen van de simkaart.

Moest het overmorgen nog niet OK zijn, mag je ons terug contacteren.

Groeten

Tina

Beste,

 

dit  is nog steeds niet aangepast enig idee hoe dit komt ?

 

met vriendelijke groet

27/08  nog steeds niet in orde.

Reputatie 7
Badge +4

@tina.b kunt u bovenstaande probleem laten oplossen a.u.b.

@Cedrcvdh in het verleden zijn er meermaals problemen geweest met de overdracht van nummers vanaf het Orange netwerk; in principe moet conform de toepasselijke wetgeving uw nummer actief blijven bij uw oude operator tot de overdracht effectief uitgevoerd is; u kunt nagaan via www.1299.be bij welke operator uw nummer op dit ogenblik actief is

? het forumteam zal daar zeker hun uiterste best voor doen om dit op te lossen zoals altijd trouwens !

? het forumteam zal daar zeker hun uiterste best voor doen om dit op te lossen zoals altijd trouwens !

enig idee wanneer dit in orde komt..

Reputatie 7
Badge +3

@Cedrcvdh  Tina is hier mee bezig maar ik heb alvast je dossier 49033636 laten escaleren. Men neemt spoedig contact met je op. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Cedrcvdh 

ik zie dat de simkaart de 28e geactiveerd werd?

dit is dus opgelost ?

groetjes

Tina

 

Reageer