Vraag

Activatie simkaart buitenland - werkt niet

  • 14 November 2022
  • 6 reacties
  • 206 Bekeken

Beste,

Ik bevind mij voor enkele maanden in het buitenland. Voorafgaand heb ik mijn abonnement laten omzetten naar een Pay&Go. Ik heb uitdrukkelijk gevraagd of het een probleem zou zijn dat de simkaart in het buitenland zou worden gebruikt (ik heb voorheen namelijk al dezelfde frats meegemaakt toen ik ook voor langere tijd naar het buitenland ging). De (vriendelijke) medewerkster wist mij te melden dat dit geen enkel probleem zou zijn. De simkaart zou geheractiveerd moeten worden, maar dit kon volledig digitaal zonder kaartlezer of dergelijke. Dit bleek niet correct te zijn… 

Als gevolg hiervan heb ik mijn grootouders afgelopen week naar een Proximus centrum moeten sturen in België om de simkaart - op hun naam - te registreren. Na de registratie zou alles dan wel in orde zijn. Nu blijkt dat ik ook nog naar de nummer 1911 moet bellen om de activatie te voltooien. Uiteraard werkt dit ook weer niet vanuit het buitenland. 

Graag spoedig een oplossing aangezien ik op heden geen sms’en kan ontvangen op mijn nummer die ik dringend nodig heb om mijn werk te kunnen blijven doen.

Groeten,

Stef


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@StefVE  Heb je hier al gekeken? 

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

 

@Luc.M Uiteraard, zoals aangegeven gaat het ook niet (meer) over de identificatie - waarvoor ik mijn grootouders in België heb moeten lastig vallen -, maar over de finale stap van de activatie. Namelijk bellen naar 1911, een nummer die niet beschikbaar is in het buitenland. 

Reputatie 7
Badge +3

@StefVE  Vervelend . Ja het onderzoek naar het probleem is lopende. Best de gegevens invullen

https://www.proximus.be/en/customs/spalnsw/apps/prepaid-identification__/identification

 

@Luc.M Daar krijg ik al sinds het begin bijgevoegde boodschap en dat is - helaas - nog niet veranderd sinds de identificatie. 

 

Ik zit met hetzelfde probleem. Hoe los ik dit op? 

Reputatie 7
Badge +3

@Evi1234567890 Er zijn problemen  met de identificatie die men momenteel spijtig genoeg niet opgelost krijgt.Best via een shop van Proximus langs gaan.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer