Vraag

Abonnement opzeggen

  • 24 October 2020
  • 8 reacties
  • 1221 Bekeken

Afgelopen dinsdag heb ik op advies van een medewerker van een Proximus-winkel een gsm-abonnement (Mobilus 5G Unlimited) afgesloten. Op die manier kon ik met mijn telefoon een mobiele hotspot maken totdat ik een vaste internetverbinding zou hebben. Sinds gisteren heb ik een vaste internetverbinding. Sindsdien probeer ik mijn abonnement per direct op te zeggen. Gisteren heb ik twee keer telefonisch contact met een Proximus-medewerker gehad. Beide keren werd mij beloofd dat de instructies voor het opzeggen direct naar mijn e-mailadres zouden worden verstuurd. Dit is niet gebeurd. Vandaag heb ik opnieuw gebeld, werd mij weer gezegd dat de instructies zouden worden verstuurd en opnieuw heb ik geen e-mail gekregen.

Daarom mijn vraag: hoe zeg ik mijn abonnement wél op?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn in het weekend geen Proximus-medewerkers aanwezig op dit publieke forum

Toegegeven het is wel eigenaardig dat u geen e-mail met bevestiging van schrapping bekomt, mogelijks is dit te wijten aan een vertraging van uitvoering in de achterliggende “batch”-processen tijdens de weekend (24h/48h vertraging)

In principe kunt u via MyProximus uw actieve producten terugvinden en kunt u ook opzeggingen uitvoeren 

MyProximus- Mijn producten (via onderaan rechts opzeggen komt u uit op een formulier waar u kunt aanduiden wat u wenst op te zeggen)

Misschien best afwachten tot Proximus-medewerkers terug aanwezig zijn op dit publieke forum en vandaag/morgen ondertussen nagaan of uw abo Mobilus Unlimited 5G al dan niet nog voorkomt in de lijst van uw producten in MyPx

 

 

Dank voor uw reactie. Het product staat niet op MyProximus, dus opzeggen via die weg lukt helaas niet. De chat-functie was gisteren niet beschikbaar en is dat vandaag ook niet. Daarom lijkt bellen de enige communicatiemogelijkheid op dit moment.

@ThomasJV lukt het niet via deze weg om op te zeggen 

→ https://www.proximus.be/webshop/nl/customs/cease.html?redirectUrl=/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/home#/select-cease-type

anders het niet lukt best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat proximus forumedewerkers hiermee maandag direct aan de slag kunnen als ze terug langskomen op het forum.

Reputatie 7
Badge +4

Is betrokken Mobilus 5G Unlimited abo dan nooit voorhanden geweest in uw MyProximus account (gekoppeld aan uw klantnr voor andere diensten)?

Indien wel, lijkt het erop dat het ondertussen toch geschrapt werd, nee?

 

Bellen is inderdaad de enige nu nog resterende mogelijkheid in dit weekend (centers zijn of gaan omstreeks deze tijd dicht)

Dank voor uw suggestie @Martin. Aan de telefoon werd mij verteld dat ik via e-mail of per post moest opzeggen, maar de precieze instructies daarvoor zouden in een e-mail staan. Voor de zekerheid heb ik het formulier van de link ook maar ingevuld.

Ok, want als je moet bellen naar de helpdesk is het goed mogelijk dat je er niet binnengeraakt !

En maandag kunnen de prox forummedewerkers dit nog eens natrekken of de opzeg in goede orde uitgevoerd werd

Check ook even de spam folder van je inbox… moest  de e-mail per toeval daarin terechtgekomen zijn…

Je weet maar nooit.

Mvg 

Artie

Reputatie 7
Badge +3

@ThomasJV Zoals telefonisch bevestigd zal het gsm-abonnement en -nummer  vandaag nog worden opgezegd. Je e-mailadres stond verkeerd in onze systemen (de l van live ontbrak), mijn excuses hiervoor. Dit heb ik ineens gecorrigeerd. Je ontvangt vandaag nog een e-mail ter bevestiging van de opzeg. Groetjes, Antonella

Reageer