Skip to main content

Een jaar geleden vertrok ik voor 12 maanden naar het buitenland. Omdat ik graag mijn nummer wou behouden, stapte ik over van een abonnement naar een prepaid kaart (of dat was althans de intentie). Ondanks de uitgebreide toelichting van mijn situatie aan de telefoon, werd mijn nummer buiten gebruik gesteld. Na beklag van mijn moeder bij de klantendienst, werd er een nieuwe simkaart toegestuurd met een nieuw nummer. Mijn moeder is in België 3 keer naar de Proximus winkel moeten gaan in een poging de juiste service te krijgen: dus: een prepaid kaartje met nummerbehoud. Dat bleek moeilijk, er werd keer na keer foute informatie gegeven. Na 3 keer werd er en prepaid kaart voorzien met nummerbehoud. Zogezegd, want ik heb deze (ondanks het volgen van de gegeven instructies), nooit kunnen activeren of gebruiken. Toen ik een half jaar later in België op bezoek was ging ik naar de Proximus winkel om mijn situatie toe te lichten. De medewerker in Leuven zei het probleem opgelost te hebben en gaf me opnieuw een nieuwe simkaart mee. Echter, nog steeds geen bereik met de nieuwe simkaart. Weer een half jaar verder ben ik definitief terug thuis. Ik ben op de 2 weken dat ik thuis ben 5(!) keer naar de Proximus winkel in Leuven gegaan in een poging terug over te schakelen naar een abonnement, of tenminste een wérkende prepaid kaart te kunnen verkrijgen. Mijn prepaid kaart werd na enkele bezoeken eindelijk geactiveerd. Op de activatie van mijn gevraagde abonnement ben ik helaas nog steeds aan het wachten. In de winkel in Leuven weet niemand precies wat het probleem is. Ik word telkens naar huis gestuurd met de boodschap dat “het nu wel in orde zou moeten zijn”, maar er verandert niets. Enkele keren kreeg ik zelfs mee dan het “misschien gewoon aan mijn gsm lag” (een IPhone 12 met elke andere van de 5 simkaarten die ik reeds in andere landen/ bij andere providers heb gebruikt, geen probleem had). Inmiddels heb ik te horen gekregen dat er een fout zou zijn in het systeem en dat mijn nummer niet (meer) herkend wordt als een Proximus nummer. Het probleem zou snel opgelost worden, maar inmiddels ben ik wéér al enkele dagen aan het wachten. Ik ben na een jaar proberen en de enorme hoeveelheid tijd die ik gestoken heb in het proberen verkrijgen van een simpele dienst, zonder resultaat, het geduld aan het verliezen, en erg teleurgesteld in jullie service. Vandaar mijn vraag: wat loopt hier mis, kan mijn abonnement zo snel mogelijk geactiveerd worden en indien niet, kan u aub. mijn abonnement opzeggen, zodat ik me kan aansluiten bij een andere provider?

Nummer in kwestie +32489xxxx54

Bedankt.

@hannahm 

Omdat de PX forummedewerkers , als ze maandag hier de draad terug opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.


@hannahm  Dit nummer staat actief in onze systemen als een  Mobile easy abonnement.


Reageer