Vraag

abonnement activeren en nummeroverdracht

  • 5 December 2020
  • 3 reacties
  • 361 Bekeken

Reputatie 2
Badge

ik lees hier dat mijn probleem heel vaak voorkomt en al jarenlang... lijkt erop dat proximus nog steeds niet weet hoe nummers over te dragen en te activeren.

 

Ik heb mijn smartphone gekregen dat ik besteld heb bij een abonnement met nummeroverdracht.

 

Niks geen enkele communicatie over de nummeroverdracht. Ik bel de klantendienst dat ik zeker wil zijn dat het in orde is voor ik de smartphone ga uitpakken en doen. Na hele discussie wordt klantendienst agressief en laat ie mij niet eens uitspreken en hangt ie op.

 

Ik hoop het dus hier te regelen. Want meestal worden oplossingen pas gezocht als je de problemen online plaatst.

 

Dus ik heb een contract aangegaan smartphone met abonnement en nummeroverdracht maar ik heb geen netwerk. Nr staat nog bij vorige operator 

 

WAT MOET IK DOEN VOOR WAT UITLEG 


This topic has been closed for comments

3 reacties

FYI: Voor maandag komen er geen Prox-medewerkers meer langs op dit publieke forum, helpdesk kan wel geraadpleegd worden in het weekend 080022800.

Concreet is het inderdaad zo dat bij nummeroverdracht van operator X naar Y

u de vraag voor overdracht stelt aan uw nieuwe operator (receptor)

deze contact opneemt met uw oude operator (donor)

indien ok van de donor (normaal binnen 1 werkdag) kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute)

tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator (opzeggen bij uw oude operator kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)

www.1299.be geeft aan wie op een ogenblik X uw netwerkoperator is (dus blijkbaar nog altijd Orange)

het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (2 werkdagen max. zouden mijns inziens moeten volstaan)

in het verleden zijn er op dit en het Fr-forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange, maar vermits u pas recent uw Proximus SIM-kaart hebt bekomen stel ik me de vraag of er (ook) geen probleem is bij Proximus zelf

 

Enkel Proximus-medewerkers kunnen u exact vertellen wat er aan de hand is als ze hier maandag terug langskomen.

→ Best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen :

(In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen bvb het nummer waarover de overdracht gaat ennz...), zodat Prox-medewerkers hiermee direct aan de slag kunnen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@hakimam Kan u de klantgegevens(klantnummer - naam -adres - betrokken gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@hakimam  De nummeroverdracht werd uitgevoerd op en het gsm-nummer staat bij ons actief sinds 05/12. Groetjes, Antonella