Beste,
Wij hadden reeds enkele maanden een 4g router met het onbeperkte dataplan van proximus, Mobilus 5G premium “unlimited”.
Toen we dit abo namen was het ons beloofd dat dit 100% zeker zonder limiet was, ook geen verstopte fup.
We hebben hier maanden goed gebruikt van gemaakt, eindelijk blij te kunnen werken met normaal internet (onze DSL verbinding is 7down / 1 up..).
Nu plots werkt het niet meer, na heel veel bellen zeggen ze mij dat hier “al jaren” een limiet op zit van 300gb per maand, dit was 100% niet, want ik heb op een 5 tal maand ongeveer 2.7TB verbuik gehad (prive woning + firma).
Zover ik kan uitrekenen komt dat niet op 300gb/mnd. ;)
Maar hierdoor zitten wij momenteel in grote problemen, we kunnen onze webshop niet meer bijwerken, onze beveiligings camera's werken nog amper, en zelfs gewoon internet surfen etc.. is niet meer om mee te werken.
Na veel rond te zoeken kwam ik uit op “tessares”, maar na navraag te doen bij proximus gaat dit niet voor ons, want volgens hun tests is ons internet 11mbps, wat 1 mbps te snel is om hiervoor in aanmerking te komen.
Is het mogelijk hier een oplossing voor te vinden dat we toch die 4g router kunnen nemen, en niet zoals de mederwerker aan telefoon doodleuk zei “koop gewoon elke keer databoost, 10eu per 2.5gb(wat in NL gratis is..), of een 2de simkaart(dus nog is een abo van 60eu..)”, ik zit nu al aan 100eu+ per maand...voor slakken internet. Of ga ik genoodzaakt zijn om Starlink ofzo te nemen?
Alvast bedankt!