beste,
Mijn vrouw en zoon kunnen niet op 4g in het buitenland, ik hoorde dat dit kan gaan om een blokkade.
Hoe kan deze verwijderd worden?
Mvg
Paul
beste,
Mijn vrouw en zoon kunnen niet op 4g in het buitenland, ik hoorde dat dit kan gaan om een blokkade.
Hoe kan deze verwijderd worden?
Mvg
Paul
in afwachting dat iemand van Prox je verder helpt, de volgende info:
Proximus kan je profiel nakijken om eventueel een blokkering voor buitenlands weg te nemen.
Wat ook kan helpen als in het buitenland die problemen ondervindt is van de roaming af en aan te zetten en je smartphone herstarten.
Of via de instellingen op je smartphone de verbinding wijzigen van automatisch naar handmatig,
eens verbinding maken met een andere provider en je toestel telkens opnieuw opstarten.
Ik volg , benieuwd of als geen blokkade is zoals bij mij deze handelingen dan probleem verhelpen ! Zelf kan ik dit niet weten want kan nog maanden duren eer ik nogmaals over de grens zal zijn
Je kan ook zelf kijken of er geen data blokkering actief staat in het buitenland voor beide abonnement: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_in_out/particulieren/support/myproximus-en-facturen/kosten-controleren/limieten-instellen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren-op-uw-gsm.html (scroll naar beneden tot dat je bij het onderdeel Gratis blokkeringen voor oproepen, sms'en en surfen bent).Het hangt ook af waar in de wereld je naar toegaat want jouw smartphone moet ook de mobiele frequenties/banden ondersteunen anders heb je geen mobiele data. Lees hier: https://4gmasten.nl/achtergrond/lte-umts-gsm-banden-en-frequenties
Kan je de GSM nr. even toevoegen aan je profiel?
Geert
De data van mijn gsm zijn niet beschikbaar in Frankrijk maar wel in Spanje. Heb gsm al uit en aan gezet, zonder resultaat.
mss zat je in Fr op een plaats dicht bij de Belgische grens bv.
Maar Prox kan morgen natrekken of bij hen voor u roaming en 4G actief staat.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.