Skip to main content

Hallo 

Ik heb sinds paar weken en nieuwe Gsm en ik krijg de 4G hierop maar niet werkende. De sim van mijn vorige zit erin en in mijn vorige gsm werkte alles super. Ik heb mijn instellingen al zitten uitpluizen, het opgestart, verschillende plekken geprobeerd. Niks werkt. Pls iemand die hetzelfde heeft help me dit op te lossen want ik word hier gek van. 

het is ook mogelijk dat er een setting niet klopt en dat proximus die eens moet controleren en aanpassen wat wel nog voorkomt, pas morgen komt er iemand van proximus zelf langs.


4G wordt soms benoemd als LTE. Dit zijn synoniemen. Zie hier waar je dit kan vinden: https://support.vikingco.com/hc/nl/articles/211557729-Hoe-activeer-ik-4G-op-mijn-smartphone-of-tablet- Indien je even het merk en het model wil posten dan kan ik of iemand anders je verder helpen. Anders moet dit bij Proximus nagekeken worden.


of eens kijken voor de instellingen voor je toestel of ze hier staan 

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html

Natuurlijk als de instelling er niet correct is bij proximus voor je simkaart dan zal het niet veel helpen 


Over welk toestelspreken we? In principe kan er voor 4G gebruik gemaakt van de banden 800 Mhz, 1800 MHz, 2100 Mhz en 2600 MHz, maar niet noodzakelijk van al deze banden op een specifieke locatie/antenne


zijn er dan nog veel nieuwe toestellen die geen van deze banden ondersteunen, 

en vroeger werkte het wel met zijn oud toestel.


Vermits er met het “oude “ toestel geen probleem was en de “oude” simkaart in het nieuwe toestel steekt, lijkt een vraag naar welk/toestel type mij in eerste instantie opportuun

Concreet kan bv. de ontvangst in functie van merk/type beter of slechter zijn …

 


Ok, alles kan natuurlijk en daarmee hebben we ongeveer al de mogelijkheden opgenoemd, of zijn nieuwe gsm zijn 4G is mss defect :wink:


@Lunadanognietbestaatdanhelpmij : Kan je in jouw profiel hier even aanvullen over welk nummer onder jouw account het precies gaat? Dan kijk ik het graag even na.


Je hebt ook de zogenaamde grijze import van smartphones die niet alle Belgische 4G banden ondersteunen . Deze worden ook aangeboden op bol.com of andere webshops. 


toch wel kans dat het op één van 800 Mhz, 1800 MHz, 2100 Mhz en 2600 MHz, deze lukt en zeker als TS al op verschillende plaatsen (andere antennes) geprobeerd heeft.


Nog een andere mogelijke oorzaak is een  smartphone die enkel maar 3G ondersteund zie hier: https://www.bol.com/nl/l/smartphones-3g/N/4010+4278737769/ Dit zijn maar veronderstellingen. zonder terugkoppeling van de topic starter kunnen we moeilijk verder helpen. 


ja we zullen op de reactie van TS starter moeten wachten als hij alles eens overlopen heeft van al die suggesties en wat zijn bevindingen zijn.


Reageer