Vraag

4g buitenland

  • 9 January 2020
  • 5 reacties
  • 222 Bekeken

Beste,

Al sedert juli 2019 heb ik geen internet in het buitenland. Ik krijg de melding van 3g te hebben maar dat werkt niet. Ook krijg ik de melding ‘PDP-identiteit niet geaccepteerd’. Ik ben al verschillende keren opgebeld door jullie technische dienst en niemand krijgt het probleem opgelost. En volgens iedereen die ik aan de lijn had staan er geen beperkingen op mijn nummer!

Een technieker gooide zelfs de telefoon dicht daarnet toen ik zei dat me al 15 keer verteld was dat er geen beperking op staat.

Graag zo spoedig mogelijk een oplossing. Ik ben al met veel te veel mensen van Proximus in contact geweest en ben het ondertussen beu telkens dezelfde uitleg te moeten geven en telkens hetzelfde antwoord te moeten krijgen. MVG


This topic has been closed for comments

5 reacties

Louter ter info: 

wat hier in het kort allemaal al gepost werd omtrent pdp identiteit:

pdp-identiteit / pdp identiteit wordt niet geaccepteerd   PDP: Policy Decision Point (wie mag wat doen)

Zoals in dit vb van een Proximus klant die met het probleem af te reken had in het buitenland :
Antwoord Prox mdewerker:
De oorzaak was een roaming barring (blokkering mobiele data in het buitenland)
die actief stond op uw mobiel abonnement en deze werd nu verwijderd
Je ontvangt hier normaal gezien ook nog een bevestigingsmail over.
 
Antwoord Prox mdewerker: (voor een andere klant ook met zo'n probleem in het buitenland)
Mijn collega heeft een aanpassing uitgevoerd op je roaming profile en internet toegang
je zou hierdoor terug moeten kunnen gebruik maken van je verbinding

Wat meer info: Er zouden verschillende oorzaken kunnen zijn:
- uw databundel is op
- uw instellingen zijn niet ok (apn internet.proximus.be) -> eventueel uw toestel opnieuw instellen/herstarten
- de betrokken lokale operator ondersteunt geen of slechts in beperkte mate 4G roaming
(bv. prioriteit voor eigen lokale gebruikers, geen 4G voor roamers, ...) -> eventueel andere operator manueel kiezen.

Als je om bv hierboven opgesommde redenen niet geaccepteerd wordt op het betrokken buitenlandse netwerk,
kan de oorzaak ervan bij Proximus liggen,
maar kan natuurlijk ook te wijten zijn aan de betrokken buitenlandse operator.
Bij roaming wordt er tussen Proximus en de andere operator (via signalisatie)
gegevens uitgewisseld over welke diensten u kan/mag afnemen op basis van onderstaande voorbeeld:
gegevens over de voor u toegelaten diensten zitten in “HLR” (home) en 
info hieromtrent dient tijdelijk aan de VLR (visited) van de buitenlandse operator te worden verstrekt
https://www.electronics-notes.com/articles/connectivity/2g-gsm/network-architecture.php

Reputatie 7
Badge +4

Mike, kan je mij via een privé bericht je gsm nummer even doorgeven aub?

 

hoe kan ik u privé bericht sturen?

Reputatie 7
Badge +4

Door op haar naam te “clicken” hierboven

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb je privé geantwoord ondertussen.