Vraag

1GB Data overschreden in 5Gb Flex Abbo

  • 20 March 2022
  • 6 reacties
  • 281 Bekeken

Hallo klein vraagske… Als ik bericht krijg dat mijn 1GB databundel op is kan ik dan nog steeds verder surfen aan verlaagde snelheid zonder meerkost. Toch wat odd viund ik dat ik een ‘data is op’ melding krijg, terwijl ik een 5gb bundel heb en pas aan een verbruik van 2.88GB zit van de 5Gb in mijn Pheune abbo.

 

 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Kan de vermelde 1GB/1GB eventueel betrekking hebben op een dataphone optie van 1 GB (om de smartphone over een periode van 24 maanden af te betalen)?

Naast een eventuele dergelijke optie is er uiteraard nog de data gekoppeld aan het gekozen Flex mobiel abo: 2.88 van 5GB verbruik

In het kader van Flex kunt u inderdaad verder surfen aan verlaagde snelheid (voor een abo Flex 5GB is dit evenwel beperkt tot slechts 128 Kbps

 

Reputatie 7
Badge +3

@JohnnyV Je hebt 2 gsm’s in jouw pack, beide met een Mobile Flex abonnement waarin 5GB data inbegrepen is + 5 GB data voor de Pickx-app. Je hebt op dit moment ook geen lopend contract met dataphone optie. Waar die 1GB data vandaan komt, kan ik dus niet meteen verklaren. Ik raad je aan de MyProximus app eens te verwijderen en opnieuw te installeren. Mocht je dit nadien nog zien, dan kan je dit melden via de shaker (door in de MyProximus app te schudden met je toestel). Groetjes, Antonella

Hallo AntonellaD

Heb Uw stappen opgevolgd en de MyProximus app op de betreffende Pheune opnieuw geinstaleerd. De 1GB melding staat er echter nog steeds (dan maar ook gemeld via het schudden met een verwijzing naar deze forum vraag titel included). Ik zie de melding ook staan hier in MyProximus op de Pc als ik inlog via mijn web browser. (dus niet via de app op die pheune).. 

Reputatie 7
Badge +3

@JohnnyV Als u de shaker gebruikt hebt gaat dit verder onderzocht worden bij de bevoegde dienst.Deze gaan u na het onderzoek zelf terug contacteren.Alvast excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

Ik stelde de vraag hier, en ook met de shaker (kreeg ik zero respons op) en het word gewoon erger… beide pheune abbo’s vertonen nu dezelfde fout alhoewel we in een nieuwe maand zitten… Sommige pagina’s laden ook veel veel trager in me dunkt. Zou mijn snelheid op minimum kunnen staan door deze fout  ???? Proximus indien U deze meeleest gelieve dit a.u.b. op te lossen. Melde deze fout nu al bijna twee weken geleden.

 

Reputatie 7
Badge +3

@JohnnyV  Als het werd gemeld via de shaker kan je ervan uitgaan dat dit in behandeling is. Het duurt soms even eer je er iets van hoort omdat ze de oplossing niet altijd onmiddellijk hebben. Ik heb hiervoor nu ook dossier 50466346 opgemaakt voor de support dienst van MyProximus. Groetjes, Antonella

Reageer