Klacht Mobiele betalingen 3131 – Pervclips - NTH Media GMBH

  • 21 December 2015
  • 1 reactie
  • 2489 Bekeken

In november kreeg ik 1 of 2 sms-en met een spambericht over Pervclips. Aangezien ik normaal altijd voorzichtig ben met betalende diensten en zeker wist dat ik nergens per ongeluk mee akkoord ben gegaan heb ik die berichten gewoon genegeerd. Ik had geen diensten gevraagd, het kon toch niet dat ik daarvoor zou moeten betalen?

Groot was mijn verbazing toen ik mijn proximus-factuur de volgende maand ontving. Er was een bedrag van 5€ per week aangerekend voor mobiele betalingen.
Hierop stond de “dienst” pervclips, pervclips help3222900256

Toen ik de klantendienst van Proximus contacteerde vertelden ze mij dat zij hier niets aan konden doen. Ze hebben vandaag op mijn vraag wel de mobiele betalingen geblokkeerd, maar hierdoor kan ik ook geen sms-tickets van de lijn kopen. En bovendien kan ik hierdoor geen STOP sms-en naar het betreffende nummer.

Dit kan ik niet aanvaarden. Blijkbaar krijgt proximus wekelijks klachten binnen over deze diensten. Dit al gedurende geruime tijd.

Op verschillende fora op internet vind je gelijkaardige verhalen terug.
Ook de concullega’s van Mobistar hebben hier al verschillende problemen mee gehad.
https://www.mobistar.be/nl/forum/buitenbundel-kosten-nth-media
http://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE00001907-64


Het kan toch niet dat jullie deze dienst nog steeds toelaten om extra proximus-klanten lastig te vallen? Een gerespecteerd bedrijf als proximus kan het zich toch niet permitteren om samen te werken met criminele organisaties zoals deze? Reeds maandenlang ontvangen jullie en andere aanbieders klachten, en het is niet in jullie opgekomen om jullie klanten te beschermen?

Ik eis dat jullie je taak doen als klantvriendelijke organisatie. Jullie klanten ondersteunen en malafide aanbieders weren.

Concreet wens ik:
1) dat jullie mijn mobiele betalingen terug eisen van deze externe aanbieder (NTH Media GMBH) en mij deze vergoeden.
2) dat jullie de samenwerking met deze malafide diensten stopzetten! Onder andere 3131 NTH Media GMBH, maar ook 3123 NTH Media GMBH
3) dat jullie nieuwe aanbieders van mobiele betalingen beter screenen om problemen als deze in de toekomst te vermijden. Het is jullie taak om de diensten te screenen die jullie later doorfactureren.

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7
Badge +6
Het is inderdaad een gekend en, spijtig genoeg, gekend fenomeen, maar... blijkbaar nog wettelijk toegelaten. De providers moeten wel een lijst van 'dienstverlening door derden' voor hun klanten hebben, waar die alle informatie vinden, om die diensten te contacteren en stop te zetten.
Alle desbetreffende informatie is te vinden onder de titel: 'Betalende SMSen stopzetten en speciale nummers blokkeren' op de Proximus website. Daar wordt duidelijk uitgelegd wat je kan doen.
Je zal wel moeten proberen van die derden je centen terug te krijgen, want Proximus zelf is ook wettelijk verplicht die sommen aan die derden te betalen. Door Proximus niet te betalen, zal je dus niet veel verder komen.
MVG