Nieuw

Aanpasbare packs/ internet en tv voor tweede verblijf...

  • 6 June 2022
  • 1 reactie
  • 1263 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Beste forumleden,

 

Graag had ik mijn idee bijgedragen aan dit forum.

Betreft vast internet en tv in 2e verblijf.

Aan de zee hebben wij een buitenverblijf, nu zijn wij daar (alles samen opgeteld) mss 2 maanden per jaar. Internet en tv voor de korte verblijf periode is al extreem duur. Nu hebben wij er kabel tv van Telenet (Digibox zonder internet en- of opname functionaliteiten) dat al 18,xxx euro p/m kost. Dit is dus 18,xx x 12. Wat dus overeen komt met meer dan 200 euro p/j aan tv alleen. Dit is extreem duur, zeker als er niet elke maand gebruik van gemaakt wordt.

 

Graag had ik dus een pack (internet en tv) die werkt met ‘betalen volgens verbruik’. zodat je weet wat je op het einde van de maand moet betalen, en niet maandelijks moet betalen. Zeker nu dat de prijzen zo de pan uit swingen, en de prijzen echt niet meer oké zijn, en zeker met de oorlog, zou dit voor heel wat 2e verblijvers een ideale oplossing kunnen zijn.

 

PS; we hebben op dit moment dus geen internet aan de zee...

 

Bij voorbaat dank!

 

 


1 reactie

Reputatie 4
Badge

Beste forumleden,

Beste forumleden,

 

Betreft vast internet en tv in 2e verblijf:

Aan de zee hebben wij een buitenverblijf, nu zijn wij daar (alles samen opgeteld) mss 2 maanden per jaar. Internet en tv voor de korte verblijf periode is al extreem duur. Nu hebben wij er kabel tv van Telenet (Digibox zonder internet en- of opname functionaliteiten) dat al 18,xxx euro p/m kost. Dit is dus 18,xx x 12. Wat dus overeen komt met meer dan 200 euro p/j aan tv alleen. Dit is extreem duur, zeker als er niet elke maand gebruik van gemaakt wordt.

Wat kan ik doen, 4G is daarvoor te duur, en hotpots zijn niet stabiel/traag.

Nu heb ik een PTP antenne met OpenWRT op het balkon staan, die verbinding maakt met Proximus Public wifi en- of TelenetWiFree maar deze opstelling werkt zelden en is totaal niet snel en- of stabiel. Wat kan ik doen? Ik hoef geen extreme snelheden, maar wel werkbaar voor streaming (± 50Mbps).

Veel abonnementen zijn dus niet bepaald duur, maar wel duur als je er niet elke maand gebruik van maakt. De limieten maken het ook niet bepaald gemakkelijker.

 

PS; we hebben op dit moment dus geen internet aan de zee...

 

Bij voorbaat dank!

Reageer