Vraag

zeer trage en onstabiele WIFI na installeren nieuwe BBox

  • 13 March 2022
  • 3 reacties
  • 111 Bekeken

Sinds 8 maart 2022 nieuwe BBox laten installeren door technieker Proximus omdat wij heel vaak onderbrekingen hadden op de lijn.  Eerste bevinding was prima verbinding. Maar naarmate de week vorderde werd de wifi trager en trager. Proximus zegt dat het intern is maar hoe komt het dan dat dit voordien wel prima functioneerde?  Ik word er echt moedeloos en gefrustreerd van. Iemand tips? 


3 reacties

  • Is je internetsnelheid ( → Speedtest  ) ook traag als je pc/laptop verbonden is met utp netwerkkabel aan de bbox 
  • is je speedtest zowel op wifi-2.4 als op wifi-5.0 traag ook als je heel dicht bij de bbox staat.
  • is het op alle toestellen traag.
  • mss moet je eens One ssid op de bbox eens deactiveren en eventueel andere wifi kanalen proberen of het dan beter is.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.

NB: Iemand die van Proximus zelf is, komt hier niet langs op het forum tijdens weekends en feestdagen.

Reputatie 7
Badge +4

@Wittie Ik heb je lijn en wifi nagekeken en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Ervaar je dit vooral op je toestellen die draadloos surfen, of ook op diegenen die via kabel met de B-box verbonden zijn ? 

Hier vind je alvast tips om je wifi te verbeteren en hoe je je toestellen best kan herstarten om te testen of je er dan nog last van ondervindt. 

neen vaste verbinding is vrij stabiel. is enkel de wifi. Ik heb externe technicus ingeschakeld die nsnetwerk op punt gezet heeft. Ik hoop dat hij het kan verbeteren. 

 

echt het is zo moedeloos. Ik hou jullie op de hoogte wat het wordt  

 

dankjewel om mee te denken! 

 

Reageer