Kan je even op je profiel het klantennummer van het abonnement van je ouders toevoegen op je profiel hier op het Forum? Zo kan ik hun lijn alvast uitmeten.
Kan je even op je profiel het klantennummer van het abonnement van je ouders toevoegen op je profiel hier op het Forum? Zo kan ik hun lijn alvast uitmeten.
050500948 is het jummer, klantennummer weet ik niet direct vanbuiten.
MVG
Tip best zo weinig mogelijk privé gegevens op een openbaar forum posten maar in je >
Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> bv. “Telefoonnummer (privé)” hier kun je deze aanvullen
> Sla wijzigingen op.
@demuytbrecht
op basis van het door u hierboven vermelde telefoonnr geeft onderstaande link
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/speedResult
een internetsnelheid van 4,1 down/0,5 up Mbps = adsl
misschien best aan Px vragen wanneer er aanpassingen voor hogere snelheden gepland zijn (vdsl2, ...)
eventueel kan de Px-combinatie 4G&adsl (Tessares) een (tijdelijke) soelaas bieden
desalniettemin dient een operator voor zover mij bekend conform een EU richtlijn in 2020 minstens 30 Mbps (down) kunnen aanbieden
Daar is helaas nog geen VDSL2 beschikbaar. Wat jullie wel eens kunnen doen is een gratis HappyHouse technieker laten langskomen die ter plaatse snelheidstesten kan uitvoeren.
Je kan deze aanvragen via: klik hier
mss ook interessant om weten voor @demuytbrecht, als de bevoegde dienst die zich bezighoudt met toekomstige VDSL planning, zouden kunnen informatie geven of er dergelijke plannen zijn in de nabije toekomst.
Mss hebben ze wel fiber op de planning
checken of fiber komt naar je toe komt > klik hier , dat zou toch heel mooi zijn hé.
@M_016 “desalniettemin dient een operator voor zover mij bekend conform een EU richtlijn in 2020 minstens 30 Mbps (down) kunnen aanbieden “
en als dit niet gebeurt hoe lang ga je dan moeten procederen tegen dat dit werkelijkheid wordt, mss ligt er tegen dan al glasvezel
als er een andere operator is die dit wel vlugger kan dan heb je mss meer geluk!
@ Martin
Tja, indien er geen andere operator (= bv. teledistributie) 30 Mbps of meer op dit ogenblik aldaar zou kunnen aanbieden, lijkt het op het eerste zicht en eerste instantie aangewezen hulp te zoeken en klacht neer te leggen bij de ombudsdienst telecommunicatie om de intenties van de huidige operator Proximus op korte termijn m.b.t. vdsl2 of fiber te weten te komen teneinde snelheden comform de betrokken richtlijn te kunnen halen
Een happy house technieker kan misschien hulp bieden m.b.t. kan adsl&4G al dan niet, maar verder lijkt mij dit op het eerste zicht een doodlopend straatje.
P.S.
Ik zie niet direct in wat een happy house technieker aan bovenstaande eventueel zou kunnen veranderen
&
voor een goede verstaandeer: “procederen” lijkt mij niet direct wenselijk/ nodig, andere paden bewandelen indien nodig daarentegen kan desgevallend eventueel nuttig zijn (het betreft tenslotte een EU-richtlijn die door de individuele lidstaten tijdig dient te worden geïmplementeerd, niet?)
Ja dit klopt inderdaad allemaal wel wat je zegt, maar mss niet te veel op de feiten vooruitlopen en kan de happyhouse technieker zoals je zegt eventueel komen uitdokteren of het plaatsen van een 4G gateway een oplossing kan bieden.
Daar is helaas nog geen VDSL2 beschikbaar. Wat jullie wel eens kunnen doen is een gratis HappyHouse technieker laten langskomen die ter plaatse snelheidstesten kan uitvoeren.
Je kan deze aanvragen via: klik hier
Beste,
Ik heb een aanvraag gezet voor een happyhouse technieker, hopelijk kan hij mij meer raad geven welke oplossingen ik allemaal heb.
Mvg