Vraag

Zeer traag internet

  • 17 April 2023
  • 4 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 1

Sinds een aantal dagen is de snelheid van mijn internet zeer traag (1,37 Mbps download, 0,56 Mps upload). Toevallig sinds er gewerkt is aan de connectiekast in onze straat?

 

Ik heb al een 4 of 5 keer een mail gekregen met de vraag om op optische vezel over te schakelen. Telkens heb ik positief geantwoord. Om dat telkens weer een telefoon te krijgen dat het nog wel een tijdje zal duren. De eerste keer was meer als een jaar geleden.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator):

indien uw snelheid lager is dan de minimaal gegarandeerde 

Speedtest internet connectie | Proximus

eventueel een hard reset van uw Bbox3(v+) uitvoeren in een poging het probleem zelf te verhelpen

 

FYI

ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)

inzoomen op de kaart en Q1.23 kiezen (in afwachting van een BIPT update Q2) 

blauw= installatie in publiek domein bezig of fiber beschikbaar voor aansluiting

rood = gepland in openbaar domein

Sinds een aantal dagen is de snelheid van mijn internet zeer traag (1,37 Mbps download, 0,56 Mps upload). Toevallig sinds er gewerkt is aan de connectiekast in onze straat?

Hoe hoog was je snelheid vroeger dan voor er gewerkt is aan de connectiekast in je straat.

 

@M_016 Vlug eens tussendoor, ivm ibpt | Dataportaal - FTTH glasvezelkaart (bipt-data.be)

Heb jij ook de indruk dat die database niet ajour is? Als ik test op mijn adres bv. dan is er nog niets gepland en volgens de test op PX site is er mogelijkheid om mijn aanvraag te doen, wat ook klopt want reeds brief van Fiberklaar in de bus gekregen.

Reputatie 7
Badge +4

Van zodra het BIPT de info Q2.23 (in de loop van de volgende dagen) online zou zetten is de info voor zover mij bekend “betrouwbaar” (blauw = beschikbaar of uitrol bezig in het openbaar domein)

Ter info:

Ook ik heb reeds Proximus info m.b.t. fiber reeds enige tijd geleden in de bus gekregen maar “marketing” maakt blijkbaar niet direct onderscheid tussen “de stad” en “haar deelgemeentes”  .

 

Reageer