Vraag

wifi valt regelmatig weg

  • 11 November 2020
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Hallo, 

 

Regelmatig valt de wifi op onze verschillende apparaten voor een paar seconden weg. De laatste dagen gebeurt dit meer en meer wat voor heel wat frustratie zorgt.

Wat kunnen we doen om dit op te lossen? 

 

Met vriendelijke groeten, 

 

Jeroen De Munter


4 reacties

bbox eerst eens resetten door het verzonken reset knopje achteraan de bbox 20 sec ingedrukt te houden tot dat je ziet dat er ledlampje doven vooraan (power led blijft uiteraard branden) en dan pas lossen en de bbox lten volledig opstarten, kan wel even duren.

Als dit niks helpt, probeer eens als “One SSID” actief staat op je bbox van die te deactiveren:

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 NB:  Hierdoor kun je na de deactivatie de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

 

Bedankt voor de info, dit test ik zeker eens uit. Ik merkte ook op dat bij de booster enkel het lampje van power brandt, alle andere lichtjes branden niet. De booster zelf staat achteraan op ‘station’. Dit is indertijd zo geïnstalleerd door de technieker. 

zou dan inderdaad iets kunnen te maken hebben met “one SSID” actief  dus probeer dat eerst voor je andere zaken begint te doen zoals de booster resetten en synchroniseren enz….

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen De Munter 

is het in orde gekomen?

 

Geert

Reageer