Skip to main content

De wifi verbinding valt hier echt continu uit. Na een halve minuut heb ik dan wel terug een verbinding maar het is wel wreed irritant. Ik heb enkele Google Nest hubs en die moeten dan ook continu opnieuw verbinding zoeken en maken. 

Kan dit aan mijn modem liggen? En kan ik ergens een lijntest uitvoeren?

je zou al eens kunnen proberen door de bbox te resetten > klik hier 

Is dit op alle apparaten dat je dit vaststelt pc/laptop/smattphone/tablet enz…

Is het op wifi-2.4 en ook op wifi-5.0 

als een reset niet geholpen heeft kijk ook eens op userinterface van je bbox of bij wifi “one ssid” actief staat:
Inloggen op de bbox interface zelf kun je > http://192.168.1.1
als User en User wachtwoord dat op sticker van uw Bbox staat.
en zet dan “one ssid” eesn uit om te zien of dit helpt.

One SSSID (deactiveren)
op de One SSID banner klikken en dan gewoon op 'OK' waardoor One SSID gedeactiveerd wordt.

 


Heb de modem al een aantal keren gereset. 
Het is op al mijn apparaten zo. 
Gisteren heb ik die One SSID aangezet om te proberen of het dan beter zou gaan. 
Helaas gaat het met die One SSID even slecht als zonder die One SSID.
Maar bedankt voor je antwoord!


Dat  kan aan de modem liggen. 

Je kunt altijd uw internetsnelheid testen : https://www.proximus.be/nl/id_cr_speedtest/particulieren/r-orphans/test-en-optimaliseer-je-internetsnelheid.html

Op die pagina staat ook een mogelijkheid om bij u alles eens door een technicus te laten nazien.

Bellen naar 0800 22800 kan ook, maar dat zal nu te laat zijn.

Ofwel wachten tot er morgen iemand van proximus op het forum komt.


Bedankt voor uw antwoord. Denk dat ik best kan wachten op Proximus zodat zij de lijn eens kunnen testen. 


Een andere truc is de B-Box 3 uitschakelen via de fysieke knop, nadien de stroomadapter ontkoppelen. Na 15 minuten stroomadapter terug insteken. B-Box 3 terug aanzetten door op fysieke knop te drukken. Ik verdenk meer de de ingebouwde Wi-Fi chips en ingebouwde antennes die problemen hebben. Wanneer het probleem zich voordoet zie je nog de naam van je draadloze netwerkverbinding verschijnen of is die volledig verdwenen?


@Amigoo waarschijnlijk zal er voorgesteld worden om de bbox om te ruilen door de proximus medewerkers als ze hier morgen de draad terug opnemen, aangezien je een reset niet helpt en je het op alle apparaten hebt zal er niet veel anders opzitten.


@Amigoo 

We hebben je aansluiting uitgemeten en stellen vast dat de kwaliteit goed is.

De one SSID waar @Martin het over heeft staat wel actief op je modem.

 

In deze link vind je nog wat typs ivm met WiFi signaal.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_global_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/wifi-praktische-gids.html?v1=email&v2=help_mas_faq&v3=email_mas_cvm

 

Geert


Reageer