Vraag

Wifi traag en valt weg

  • 23 April 2021
  • 5 reacties
  • 95 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties

Beste,

Sedert enige tijd valt ons wifi signaal (momenteel op smart wifi 2.4) regelmatig weg en is er in de buurt van de modem zelfs zeer slechte ontvangst.

We hebben enkele stappen genomen waarvan wij dachten dat deze enige verbetering zouden brengen, zoals reset modem, smart wifi geactiveerd, het aantal toestellen beperkt, extra router geplaats in de huiskamer, maar met weinig tot géén succes.  De kinderen hebben online thuislessen waar steeds de verbinding wegvalt en zij enige tijd nodig hebben om opnieuw aan te kunnen loggen.

Zien jullie mogelijkheden om het signaal alsnog te verbeteren. Bedankt alvast.


5 reacties

het is altijd beter dat je via de wifi-5.0 werkt als je op een bepaalde plaats voldoende wifi-5.0 ontvangst hebt aangezien de wifi-2.4 band druk bezet is en kan kan gestoord worden door naburige 2.4 wifisignalen.

Als je smart wifi uitzet via de bbox zijn web interface kun je zelf kiezen voor wifi-2.4 of wifi-5.0 en wat je dan ook kunt proberen is van je wifi-2.4 kanaal eens te veranderen op kanaal1 / kanaal 6 of kanaal11 om te zien of je beterschap hebt, meestal is kanaal 1 de slechtste keuze.

Reputatie 7
Badge +4

Beste,

Sedert enige tijd valt ons wifi signaal (momenteel op smart wifi 2.4) regelmatig weg en is er in de buurt van de modem zelfs zeer slechte ontvangst.

We hebben enkele stappen genomen waarvan wij dachten dat deze enige verbetering zouden brengen, zoals reset modem, smart wifi geactiveerd, het aantal toestellen beperkt, extra router geplaats in de huiskamer, maar met weinig tot géén succes.  De kinderen hebben online thuislessen waar steeds de verbinding wegvalt en zij enige tijd nodig hebben om opnieuw aan te kunnen loggen.

Zien jullie mogelijkheden om het signaal alsnog te verbeteren. Bedankt alvast.

hi de tips die martin je al doorgaf kunnen inderdaad je probleem verhelpen
als deze geen oplossing bieden kan je dan even je klantennr toevoegen aan je profile ?
dan kunnen we je lijn ook even controleren om zeker te zijn dat er geen onderliggende problemen zijn

ik heb zonet het klantennr toegevoegd.  Alvast bedankt om alles even te checken.

Reputatie 7
Badge +4

ik heb zonet het klantennr toegevoegd.  Alvast bedankt om alles even te checken.

ik heb je lijn gecontroleerd en vind hierop geen storingen terug
je fysieke lijk meet prima, ik merk ook geen onderbrekingen op
je had de stappen van martin al even doorlopen ?

ik heb zonet het klantennr toegevoegd.  Alvast bedankt om alles even te checken.

ik heb je lijn gecontroleerd en vind hierop geen storingen terug
je fysieke lijk meet prima, ik merk ook geen onderbrekingen op
je had de stappen van martin al even doorlopen ?

Ja, vóór het weekend.  Vandaag zijn ze terug aan het thuiswerken, dus ik hou het in het oog.  Hartelijk dank voor alle info en testen.

Reageer