Hallo,
Even een korte situatieschets. Ik ben verhuisd naar een woning waar we verschillende kleine renovatiewerken hebben uitgevoerd. Bij het aanleggen van extra stopcontacten heb ik ook in iedere kamer internet kabels met een muurfiche laten aanbrengen.
Gelukkig maar want vandaag is de Proximustechnieker langsgekomen om de Wifi/digibox aan te sluiten. De router staat nu in de garage geïnstalleerd, met praktisch geen signaal op de bovenverdieping. De poorten van de router zitten allemaal vol met de kabels voor de fiches op de kamer, deze zijn dus aangesloten. Hoe kan ik deze fiches nu gebruiken om de problemen op de bovenverdieping op te lossen?
Ik dacht aan Access points maar dit blijkt nog niet zo een simpele oplossing te zijn? Meshsystemen vermijd ik in eerste instantie liever (tenzij dit gewoon de makkelijkste optie is) en Wifi Boosters/Powerlines lijken me dan weer overbodig door de muurfiches. Een ideale oplossing als leek leek mij een Plug-en play Access Point die je op de kast kan plaatsen te zijn. Maar bestaat dit wel?
Graag jullie mening/advies. Alvast bedankt!