Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1


Reputatie 5

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

icon

Beste antwoord door Jamo 19 November 2020, 16:47

Bekijk origineel

260 reacties

Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel :slight_smile:  maar heb je de bbox al eens gereset  en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen

en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.

Reputatie 5

Ik steek hier geen tijd meer in. Door het antwoord dat ik vandaag van de klantendienst heb gekregen ga ik waarschijnlijk na 25 jaar overschakelen naar Telenet.

mvg

Reputatie 6
Badge +3

@Jamo : De reden waarom ik dit vroeg was omdat je dit schreef: Ik heb mijn eigen apparatuur om de wifi te optimaliseren.

wifi analyzer veronderstel ik (spectrum analyzer is al wat duurder :slight_smile: )

Reputatie 6
Badge +3

Voor mij is apparatuur hardwarematig en geen analyzer tool (software matig). Daarmee was ik in de war.

Reputatie 5

Ja ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt . Ik noem een tablet een apparaat om te analyseren.:wink:

mvg

bij mij is dat mijn laptop apparaat :slight_smile:

Reputatie 6
Badge +3

Dan ligt het probleem echt bij jouw B-Box 3. Want aangezien je niet de Home Analyzer app gebruikt, zou het kanaal niet automatisch mogen wijzigen. Geen enkel probleem hoor een tablet,computer,smartphone zijn inderdaad apparaten. Iedereen drukt zich wel eens verkeerd uit.

daar vrees ik inderdaad al lang voor dat het iets met de bbox moet te maken hebben….

Reputatie 5

Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel :slight_smile:  maar heb je de bbox al eens gereset  en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen

en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.


Deze morgen de modem naar fabrieksintellingen gezet. Kanaal op 8 gezet. En raad eens waar het nu op staat,juist ja op 1. Ze moeten daar echt iets tegen mij hebben bij Proximus.

mvg

Pasop dat is nu nog niet erg dat hij na een reset op k1 komt te staan want dat gebeurt bij mij ook, niettegenstaande K11 het beste is bij mij, maar wat de bbox dan wel zou moeten doen na een reset is  als je het kanaal dan verzet, zoals bij u op 8 en bij mij op 11,  dat het zo zou moeten blijven staan op dat vast kanaal en wat bij mij het geval is.

K11 is dit geen goed kanaal voor u, anders moet je eens proberen op k11.

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo We gaan best een nieuwe modem opsturen naar een UPS punt bij jou in de buurt. De lijst met beschikbare UPS punten kan je terugvinden via de link https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL . Kan je mij het gekozen UPS punt + je gsm-nummer doorsturen zodat ik het nodige kan doen.

Reputatie 1
Badge +1

Als het beter is dat ik zelf een nieuw topic start, mag u mij dat gerust zeggen, maar ik heb met mijn Bbox3 identiek hetzelfde probleem dat hier vermeld wordt. Ik was even rond aan het neuzen op dit forum en trof dit topic aan, dus hier ben ik: het 2.4 Ghz kanaal wordt veranderd naar 1, ook na een reset, en ook al heb ik het kanaal zelf veranderd via de web interface naar 11 (en dit al verschillende dagen, terwijl de bbox gewoon aan bleef, wat te zien was aan de ‘uptime’… ). Is dit mogelijk dat dit toch een bugje is? Of is er iets anders dat daar aan te doen is? 

Edit: verduidelijkingen

Reputatie 5

@ThierryW 

Zoals ik verleden week gezegd heb in een privé bericht kon ik mij niet vrij maken binnen de openingsuren van het afhaalpunt en daar jullie niet samenwerken met B-post heb ik geen modem laten opsturen. Via een afhaalpunt blijft moeilijk daar die maar open zijn tot 18 uur. En er is maar 1 punt in de buurt.Nu zie ik in een ander topic  https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox-verspringt-zelf-naar-kanaal-1-49583 dat het om een bug zou gaan. Is het dan nog opportuun om de modem te vervangen? Misschien beter de software update afwachten. Trouwens nu zet de modem zichzelf niet meer naar kanaal 1 maar naar 6. Ook een druk bezet kanaal.

mvg

@Jamo  welke soft en hardware versie heeft uw bbox 3?

Reputatie 5
  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    2.1

Blijkbaar dan toch iets met de hardware versie te maken met mijn hardware versie 1 heb ik dit niet voor.

Reputatie 5

Ik heb het  opgelost. Ik heb een access point  gekocht en verbonden via netwerkkabel met de B-box.Nog nooit zo een goed wifi signaal gehad. Gekozen kanaal blijft netjes staan en geen draaiende cirkeltjes meer bij Vtm go en Vrt nu. Geen blokjes beeld meer. Zelfde snelheid als via vaste verbinding. Besluit: de bbox heeft een beperkt bruikbaar wifi signaal.

Wel heel raar het is precies of de ene bbox zijn wifi signaal de andere niet is! 

Ik heb dit toch met mijn bbox niet voor, het enigste verschil is dat de mijne hardwareversie 1 heeft !!!!

Reputatie 6
Badge +3

Met een apart AP met externe antennes ga je sowieso een sterker signaal en een grotere dekking krijgen dan met de BBOX3. Ik heb ook dezelfde hardware versie van de Sagemcom en ondervind het probleem niet. Het allerbelangrijkste is dat het nu opgelost is.

Ja dat wel maar het is soms wel een raadsel hoe het komt dat er met de zelfde apparatuur en dicht bij de bbox zowel via 2.4 en 5.0 de ene toch blijft problemen ondervinden met pickx en bv ook met google chromecast en anderen totaal geen problemen ondervinden dan is het toch niet direct gelegen aan de wifi van de bbox moest het nu nog op 2.4 zijn dan zou je kunnen zeggen ja ‘t is een band die veel bezet/gestoord is maar dan ook op 5.0 en ook nog eens dicht bij de bbox!

@Jamo is het dan met je Acess point ook in orde gekomen met je chromecast probleem?

Reputatie 5

@Martin Neen casten lukt nog altijd niet. Af en toe probeer ik nog eens ,zonder succes. Vanaf ik het ap in gebruik heb genomen op 13 maart geen problemen meer met slechte wifi. Geen haperingen meer op vrt nu en geen onderbrekingen meer. Enige minpuntje het ap ondersteund enkel 2,4 wifi. Maar de snelheid is meer dan voldoende. Ik kan enkel besluiten dat er toch één en ander mis is met de software van de b-box.

Ik heb hetzelfde probleem met mijn bbox-3 dat het na een paar uur terugvalt op kanaal 1 met 2.4 wifi.  Kanaal 3 is nochthans manueel geconfigureerd.  Desinstalleren van proximus app helpt niet.

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.0

 

Louter ter info: met deze modem blijft het kanaal staan zoals ik het zelf gekozen heb:

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    1.0

  • Datapump Version

    A2pv6F039f3.d24n

FON is uitgeschakeld via the web interface.  Zonder vaste lijn bel ik via mijn GSM naar de 0800 20 640 om te checken dat het weldegelijk is uitgeschakeld.  Na het invoeren van mijn GSM nummer krijg ik als antwoord dat het momenteel niet is ondersteund.

 

 

Reageer