We hebben sinds kort Proximus in huis. Mijn huisgenoten (Samsung) houden constant verbinding met WiFi, maar bij mij is het signaal zwak en valt het geregeld weg.
We hebben 1 booster en ik surf met een iPhone 12.
We hebben sinds kort Proximus in huis. Mijn huisgenoten (Samsung) houden constant verbinding met WiFi, maar bij mij is het signaal zwak en valt het geregeld weg.
We hebben 1 booster en ik surf met een iPhone 12.
ook interessant om weten is of het na een update van iOS gebeurt misschien.
door het feit dat je huisgenoten het niet voor hebben moet het in ieder geval in de richting van je toestel gezocht worden.
Is het alleen thuis dat je dit voor hebt op wifi.
anders moet je eens proberen door smart wifi even uit te zetten om te zien of je het dan nog voor hebt.
Smart wifi of One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
Opmerking:
Bij een bbox4 = "Internet Box" moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling:
@PX-Forummedewerkers het account “@proximus” is volgens mij geen proximus account maar wel verwarrend aan gezien de meesten zo zich direct tot Proximus willen richten, kan dit niet opgelost worden?
ook interessant om weten is of het na een update van iOS gebeurt misschien.
door het feit dat je huisgenoten het niet voor hebben moet het in ieder geval in de richting van je toestel gezocht worden.
Is het alleen thuis dat je dit voor hebt op wifi.
anders moet je eens proberen door smart wifi even uit te zetten om te zien of je het dan nog voor hebt.
Smart wifi of One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
(PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
Opmerking:
Bij een bbox4 = "Internet Box" moet je One SSID uitschakelen via MyProximus App in de Wifi instelling:
Chinees :-D
We hebben helaas geen toegang tot onze producten via MyProximus. Dat is al 2 weken zo, is “ongoing” - via chat en telefoon.
Is het alleen thuis dat je dit op wifi voor hebt.
heb je het probleem ook als je naast de bbox (modem/router) staat.
Ja, als ik naast de bbox sta of naast de booster. Netwerk al “vergeten”, toestellen (bbox en iPhone) heropgestart en opnieuw verbonden. Zelfde verhaal.
Als je kiest voor wifi-2.4-xxxx of voor wifi-5.0xxxx, is het op beide het zelfde?
Als je vliegtuig mode inschakelt en dan alleen wifi terug opzet heb je het dan ook.
NB: zelfs al is het chinees , geef ik je toch deze info mee:
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.