Vraag

wifi-boosters - lan poorten

  • 6 May 2024
  • 7 reacties
  • 51 Bekeken

hoi, iemand enig idee welke snelheid de lan-poorten op de wifi booster hebben ?


7 reacties

Ter  info tot iemand anders of een PX moderator dit kan bevestigen :

voor de wifi booster v1 zal dit 1Gig zijn

voor de wifi booster v2 (die bij de internet box hoort) vermoed ik dat dit 10 gig zal zijn.

 

Reputatie 5
Badge +1

ik twijfel toch hoor @Martin , ik heb nog geen wifi booster tegengekomen dat hoger kan dan 1Gbps snelheid, heb online ook een test tegengekomen van de Wifi booster V2 en daar spreken ze ook van rond de 1Gbps snelheid met wifi6.

ik twijfel toch hoor @Martin , ik heb nog geen wifi booster tegengekomen dat hoger kan dan 1Gbps snelheid, heb online ook een test tegengekomen van de Wifi booster V2 en daar spreken ze ook van rond de 1Gbps snelheid met wifi6.

@Master-magic Ben jij of ben ik in de war?
Je kan de snelheid van de LAN poorten (= bedraad) - wat de vraag van topic starter toch is is - toch niet vergelijken met WiFi (“over the air”).
Anderzijds betwijfel ik wel dat de V2 bedraad 10GBPS capabel zal zijn, aangezien dat dergelijk sterke boosters toch wel iets duurder uitvallen
 

Reputatie 5
Badge +1

@Mutlie . routerbox+ heeft toch een 10Gbps snelheid poort, op de wifi booster zie ik dit niet terug als ik die online bekijk, 

heb de sagem router met m’n MV 5000/1000 snelheid abbo, en die heeft een 10G poort, maar de andere gewone poorten op die router zijn 1G poorten.

daarom dat het hier beetje verwarrend is.

Je bedoelt de V3+?
De V3 dus niet? Hoe zie dat onderscheid?

 

@Master-magic zou de wifi-booster+ dan ook geen 10gig poort hebben of begrijp ik u verkeerd?

Reputatie 5
Badge +1

@Master-magic zou de wifi-booster+ dan ook geen 10gig poort hebben of begrijp ik u verkeerd?

 

ik vrees ervoor, ik heb al veel wifi en routers opgezocht omdat ik ook wil upgraden van materiaal met m’n hogere snelheden nu en vind niet direct iets terug of het kost 4000 euro en meer en denk niet dat proximus of een andere provider zoveel geld gaan investeren per toestel om in huur te geven.

de meeste toestellen hebben nog een 1Gbps poort, dat zie je aan de gele poort dat proximus gebruikt en andere merken, de rode poort is een 10Gbps poort bij proximus.

om u een idee te geven, er bestaat een adapter van 10Gbps snelheid voor op je pc om via usb aan te sluiten en die kost op Amazon ook al rond de 300 euro voor zo een toestelletje.

dus denk niet dat de wifi toestellen via poorten niet hoger gaan dan 1Gbps, misschien maximum 2,5Gbps, maar vind nergens info over de wifi booster 2, de eerste versie V1 is van technicolor maar de V2 heb ik nog geen info gevonden.

maar misschien dat proximus mijn reactie kan bevestigen of meer info kan geven als ze dit hebben.

Reageer