Vraag

wifi booster verbinden als acces point met orbi netgear router

  • 5 October 2021
  • 6 reacties
  • 245 Bekeken

Hallo,

 

Wij hebben al een tijdje een orbi router om de verbinding doorheen het huis te verbeteren.

Vermits er op de 2e verdieping nog steeds geen of slechte verbinding is wilden we de wifi booster draadloos gebruiken.

Ik heb de booster kunnen synchroniseren met de orbi netgear router. Ik plaatste de booster op de 1e verdieping.

Echter brandt het lampje acces point niet. Alleen het lampje van link quality en 5ghz zijn groen. De booster staat zoals in de handleiding op "auto".

De wifi is dus niet versterkt tot de 2e verdieping.

Wat kan ik het beste doen om de booster draadloos als als acces point (uitbreider) in te stellen vanaf de orbi router.


6 reacties

En als je hem zet ipv op auto in de stand repeater werkt het dan ook niet

Ik heb de stand repeater en de stand acces point geprobeerd maar het lampje acces point ging niet branden 

Stand acess point wil ook zeggen dat je de booster moet verbinden via utp kabel.

Ik veronderstel dat Je booster als repeater wel werkt  als  het via de bbox gebeurd?

bbox/router ===========utp==============Booster_AP )))))    wifi 5.0+2.4

bbox/router -))))  wifi  5.0                                  5.0    wifi   ((((-Booster_repeat-)))))))    wifi 5.0+2.4

 

Ik wens de booster te gebruiken als draadloze uitbreider/versterker (waar hij ook voor gepromoot wordt). De router zelf is verbonden met de bbox.

Hoe pak ik het het beste aan zonder een kabel te moeten gebruiken tussen de router van netgear en de booster van jullie?

Het is immers om op de 2 verdiepingen betere wifi te hebben (voornamelijk op de 2e verdieping rijhuis). Kabels zijn dus uit den boze. Anders kan ik ook een gewone leggen extreem lange kabel leggen zonder booster…

 

Als er andere tips zijn om de router beter in te stellen zonder de booster, ook welkom ;)

Maar werkt je booster goed als repeater wanneer je die dicht bij de bbox zet en de installatie gids volgt (om zeker te zijn da de booster zo al goed werkt als repeteater)

→ Wi‑Fi Booster | Proximus  

→ Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

→ extender-wi-fi-booster-installation

→ Installeer en synchroniseer je Wi-Fi Booster - YouTube

→ Lampjes van je Wi-Fi Booster nakijken - YouTube

Als dit lukt dan het zelfde proberen maar dan via de orbi ipv de bbox

 

Als bijkomende info : Installeer meerdere Wi-Fi Boosters | Proximus

Reageer