Beantwoord

WIFI Booster V1


Reputatie 2
Badge

Hallo,  

Ik probeer mijn WIFI-booster in stellen, maar dat lukt niet. Deze stappen had ik genomen, 1 eerst heb ik die op automaat geschoven en dan heb ik die stroom kabel in gestoken en aangezet; gewacht tot dat WPS-lichtje uitgedoofd is. Daarna heb ik op de WPS-knop van de modem gedrukt en dan die van de Booster, resultaat het lampje Acces Point en Link Quality branden.  Einde raad.  Eigenlijk had ik verwacht dat WIFI 6 (V2) booster kreeg, in plaats van de V1 versie.

Bedankt en een fijne dag nog.

icon

Beste antwoord door M_016 19 July 2022, 14:09

Bekijk origineel

19 reacties

heb je deze methode gevolgd:

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen_056 

waarvoor wens je de wifibooster te gebruiken, om het Wifi signaal (draadloos internet) te versterken of om een decoder (voor digitale tv) mee te verbinden?

 

Groeten

Geert

Reputatie 2
Badge

Dag Martin,

Ik heb inderdaad de bovenstaande instructies op gevolgd en toch blijft het Acces Point lampje branden. Groeten Jeroen

als je hem gebruikt om een decoder aan te sluiten kun je de schakelaar op stand station zetten en zo eens proberen of het werkt.

Reputatie 2
Badge

@GeertC 

Dag Geert, het is inderdaad om WIFI-signaal te versterken (draadloos internet)

Groeten Jeroen 

Reputatie 2
Badge

@Martin 

Nee het is echter bedoeling om mijn WIFI te versterken. 

Groeten Jeroen

zet hem dan in de stand repeater en probeer zo eens dan

Reputatie 2
Badge

Nee zelfs dat is niet gelukt

Reputatie 7
Badge +3

Eigenlijk had ik verwacht dat WIFI 6 (V2) booster kreeg, in plaats van de V1 versie.

 

Hier wou ik nog even op terug komen, je kan enkel de v2 booster gebruiken in combinatie met een internetbox. Maar deze wordt voorlopig enkel bij nieuwe klanten geplaatst. 

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

Nee zelfs dat is niet gelukt

Heb je de bbox al eens herstar, soms helpt dat ook wel?

 

Geert

Reputatie 2
Badge

@GeertC @Martin

Zo staat die nu in gesteld.

 

Reputatie 2
Badge

Sorry ik heb alles geprobeerd, tevergeefs en moe. Dat kan toch niet dat allemaal zo lang duurt.  Waar vind ik WIFI booster in terug? 

je kan altijd ook via de helpdesk vragen of ze er ene wille opsturen.

0800 22 800

Openingsuren:

Op weekdagen van 8 tot 22u.
Op zaterdag, zondag en feestdagen van 9 tot 22u.

Reputatie 7
Badge +5

@Jeroen_056 Je wifi booster zal het netwerk van je modem kopieren en doorsturen dus je moet zoeken naar dat signaal.

@DaisyS is dit dan identiek het zelfde SSID van de bbox zelf die de booster uitstuurt?

Reputatie 7
Badge +5

@Martin Als deze als repeater staat is dit inderdaad de bedoeling.

Badge +4

Sorry ik heb alles geprobeerd, tevergeefs en moe. Dat kan toch niet dat allemaal zo lang duurt.  Waar vind ik WIFI booster in terug? 

De booster zend dezelfde naam uit als uw home naam, maar je zal het enkel 1 keer zien staan in uw lijst. Uw computer verbind dan ofwel met de modem ofwel met de booster.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Wi-Fi Booster - Installatiegids (proximus.be)

 

Ik heb inderdaad de bovenstaande instructies op gevolgd en toch blijft het Acces Point lampje branden.

Op basis van bovenstaande moet blijkbaar de LED Access Point ook blijven branden bij gebruik van repeater zelfs in de stand auto(matisch)

 

Eventueel een “hard reset” uitvoeren en de configuratie herbeginnen met én BBox én Booster in elkaars nabijheid (en dan Booster verplaatsen tot gewenste locatie (de Link Quality moet evenwel ok groen zijn/blijven)

Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus

 

Cfr info Redsfan er is 1 SSID zoals deze van de Bbox type -home-xxxx (of eventueel 2 zoals de Bbox indien OneSSID op de Bbox uitgeschakeld is type home-xxxx en type -5.0-xxxx

 

Bv. InSSIDer geeft u desgevallend een overzicht van de WiFi netwerken voorhanden in uw onmiddellijke omgeving

inSSIDer 3.1.2.1 Download | TechSpot

TBI: Het is ook logisch volgens mij dat de repeater led moet oplichten want tenslotte wordt het access point in de booster in beide gevallen gebruikt zowel als je hem als repeater of als acess point gebruikt, maar eens die ingesteld is en je hem op de gewenste plaats installeert is het altijd beter van de schakelaar in de stand zet zoals je de booster wilt gebruiken.

PS: op je laptop kun je ook de direct de wifi analyzer app gebruiken uit de microsoft app store ipv bv. InSSider 

Reageer