Skip to main content

situatie:

  1. Booster op tweede verdieping: altijd prima gewerkt op 2.4. Signaal werd voldoende versterkt om Ook lampje 5.0 brandde tot nu toe.
  2. Booster in de keuken geplaatst. Bij installeren ging alleen lampje van 5.0 branden. Ook bij de booster op de 2de verdieping brandt nu alleen nog 5.0, maar de MacBook Air en de iPhone vangen daar 5.0 niet op.
  3. One SSID is niet ingeschakeld. Op de site van de modem (192. enz..) zijn zowel 2.4 als 5.0 ingeschakeld.
  4. Gevolg: geen internet op 2de verdieping
    Vraag: waarom vangt booster 2.4 niet (meer) op? 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

best de booster eens resetten

→ https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-wi-fi-booster-resetten.html


Is reeds gebeurd.


heb je dit uitgevoerd eerst als de booster dicht bij de bbox stond

anders de bbox eens herstarten of resetten

zie ook uitleg >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_led/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/controlelampjes-van-proximus-toestellen/controlelampjes-op-je-wi-fi-booster.html

Lampjes 2.4 of 5 zullen oplichten:

  • permanent wanneer een apparaat is verbonden met de wifi van de Wi-Fi Booster.
  • knippert wanneer een apparaat de wifi van de Wi-Fi Booster gebruikt.

Afhankelijk van de apparaten (GSM, computer, enz.) zal de indicator 2.4 of 5 oplichten.

Dit lampje blijft uit wanneer je in de buurt van de Wi-Fi Booster met je apparaat bent?
Je apparaat bleef waarschijnlijk verbonden met de wi-fi van de b-box. Wij raden je aan dat je wi-fi op je apparaat deactiveert en vervolgens weer activeert. Je toestel moet dan verbinding maken met de wifi van de Wi-Fi Booster en een van de 2.4 of 5 lampjes moet gaan branden.


Reeds bij het voor de eerste keer installeren van de tweede booster maakte hij alleen maar verbinding met 5.0, hoewel alle apparaten hier thuis met 2.4 verbonden waren.
reset is dicht bij de bbox gebeurd. Lampje van 2.4 geeft bij geen van de twee boosters een teken van leven. 


Je kunt dus met geen enkel toestel verbinden met de wifi-2.4 van de booster 


klopt.


en de bbox zendt wel wifi-2.4 uit en je kunt met je toestellen wel op wifi2.4 verbinding maken met de bbox


heb je de bbox al herstart of gereset mss werkt de WPS functie niet goed meer .


Ja en ja.


mss kan je meer te weten komen door op de booster in te loggen
Het MAC adres en het wachtwoord om in te loggen op de webinterface kan je terugvinden op een sticker.
Het IP adres van de booster kan je ook te weten komen door het MAC adres te zoeken in de bbox zuijn web interface en het IP adres dat eraan verbonden is 
(web interface bbox door te surfen naar http://192.168.1.1  en inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox terug te vinden is)


Nog een andere manier is inloggen op de Wi-Fi boosters je moet eerst het MAC adres noteren + het wachtwoord (password). Nadien log je in op de webinterface van de bbox: 192.168.1.1 en kijk je welk IP adres er overeenkomt met het MAC op de sticker de gebruikersnaam is: User en password staat op de sticker. Daar zou je ook manueel bij 2,4 Ghz config de OneSSID (draadloos netwerknaam) van de bbox kunnen instellen samen met de passphrase/wireless key die ook terug te vinden is op de sticker vergeet niet om op save te drukken.


One ssid staat niet op


Ik heb mij mistypt ik wou zeggen SSID.


Reageer