Vraag

Wifi booster

  • 4 February 2020
  • 0 reacties
  • 135 Bekeken

Omdat we sinds kort een paar google home hubs en mini's hebben, redelijk wat hue lampen en slimme stekkers zocht ik naar een manier om ons wifi netwerk stabieler te maken over het gehele huis. De verbinding was op een paar plekken in huis slechts toereikend of zwak en daar waren de google speakers dan ook moeilijker te gebruiken. Ik huurde daarom een wifi booster en plaatste die op de bovenverdieping (volgens de aanwijzingen van de home optimizer app). Mijn zoon was heel tevreden hiermee vermits hij zijn playstation console nu rechtstreeks met ethernet kabel kon verbinden en het downloaden van games veel sneller ging. Sinds de plaatsing van de wifi booster hebben wij beneden echter vaak haperingen in de verbindingen, daar waar er voordien dus helemaal geen probleem was. Zo zie ik de google hub vaak opnieuw verbinding maken en zit zelfs proximus pickx af en toe in "freeze". We hebben nu de wifi booster op repeater gezet ipv op auto en dat geeft al ietwat verbetering maar toch nog niet zoals voorheen. Op de plaatsen waar we vroeger zwak signaal hadden, werkt de booster dan weer wel goed. Kunnen we nog iets doen om overal een goed signaal te hebben. We hebben de bbox3 modem met slimme wifi.


0 reacties

Geen reactie

Reageer