Vraag

wiFi - beveiliging


Reputatie 2

Bij ‘instellingen’ ‘WiFi’ staat ‘zwakke beveiliging’

WEP wordt niet als veilig beschouwd.

wat moet ik doen?


14 reacties

@Weethetniet 

Is het een bbox3 die je hebt of Internet box (ook wel bbox4 genoemd) 
bij de bbox3 kan je via zijn interface http://192.168.1.1 (inloggen als User en met het User wachtwoord dat op een sticker van de bbox3 zelf staat) de beveiliging op WPA2 zetten als dit niet zo staat ingesteld.

Om in de interface van een bbox4 te geraken om instellingen te bekijken/veranderen, kan je dit alleen via de MyProximus app of webversie.

via de interface van de bbox3 kun je natrekken of de beveiliging op WPA2 staat en indien niet dan zo instellen. 

De interface kan je bereiken via http://192.168.1.1 en door in te loggen als User met het User wachtwoord dat op een sticker van de bbox zelf staat.

Voor een internet box (bbox4) kan je enkel via de myproximus app of webversie in zijn interface

 

 

Reputatie 2

De beveiliging heb ik niet moeten aanpassen, die staat correct op WPA2. 

Hoe/wanneer krijg je die boodschap?

Schijnbaar vinden Apple devices de beveiliging WPA2-AES te zwak. Men moet minstens WPA2-TKIP of WPA3 gebruiken. FWIW, opgezocht Apple forums.

De beveiliging heb ik niet moeten aanpassen, die staat correct op WPA2. 

En dit zowel voor Wifi-2.4 en Wifi-5.0 ?

NB: Als je een internet Box hebt (bbox4) staat die default op WPA2/WPA3 als ik mij niet vergis, kan het zelf niet controleren hier omdat ik een bbox3 heb.

De beveiliging op de Bbox3 staat altijd standaard op WPA2 toch? Zowel voor de 2.4 als de 5.0 band.
Er is zelfs geen andere instelling mogelijk op mijn Bbox3.

Vermoedelijk gaat het hier om een iPhone/iPad die de boodschap geeft. (cfr @Regulus). Apple is wat overijverig op dit gebied.
WPA2 is in principe veilig genoeg.  Maar je kan altijd nog proberen of het helpt om op de iPhone/iPad het WiFi netwerk te "vergeten” en dan opnieuw te koppelen.

 

Reputatie 2

Het is inderdaad enkel op mijn iPhone dat ik die melding zie. 

Reputatie 2

En het is opgelost door het netwerk ‘te vergeten’ en opnieuw te koppelen. Iedereen bedankt om mee te denken!

Er is zelfs geen andere instelling mogelijk op mijn Bbox3

593a9d50-6e03-46da-9bfd-72e51f607b7e.png

 

Ik heb geen uitklap mogelijkheid, security staat op WPA2 en ik kan dat niet veranderen.
Voor het overige ziet het er identiek uit.

En omdat je het toch gaat vragen ;)

 

 

zal met smartwifi te maken hebben.

  • Software Version  8c.725A

  • GUI Version 7.5.7.1

  • Hardware Version 1.0

Reageer