Vraag

wegvallen wifiverbinding

  • 3 January 2021
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

Beste,

We hebben de laatste tijd steeds meer problemen met wifi signaal.

Het valt soms weg of het duurt lang voor we kunnen verbinden.

Er staat een booster tussen en nog is dit probleem niet opgelost.

Soms hebben we op onze gsm’s ook maar 3G .Tevens slechte verbinding om te telefoneren.

Ik zit met 2 studenten en 1 thuiswerker, Kan men hier spreken van een overbelasting van het net?

Komt het misschien dat we in een wijk wonen?

Graag een oplossing voor dit probleem.

Mvg Hans Van Geyte


2 reacties

heb je de bbox al eens gereset door het verborgen rest knopje ingedrukt te houden tot de lampjes doven vooraan, uitgenomen het power lampje en dan pas loslaten om de bbox verder te laten opstarten.

Indien nog problemen zet dan eens “One SSID” uit op je bbox als die actief aangeduid staat.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden indien bvb de reden van het probleem zou gevonden zijn en  niks te maken had met One SSID actief)

Reputatie 7
Badge +5

@Hans Van Geyte Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan kijken we het eens na.

Reageer