Hallo,
Wat een soep...
Sinds kort een GSM-abonnement van de werkgever en tegemoetkoming voor internetaansluiting (dus providerwissel van Scarlet naar Proximus was de logische weg).
De GSM werkt perfect en is gekoppeld op MyProximus aan m'n zakelijk e-mailadres/account.
(ter vervollediging dat ik een 1 werk-account heb als “user” in beheer van de organisatie)
Internet dat is een andere zaak, wegens vervallen activatiecode.
Want wie test deze nu alvorens installatie plaatsgevonden heeft voor een product dat niet actief is, daar valt toch weinig te bespeuren?
(Alweer een gebruikersnaam en wachtwoord waar ik dus niet op kan inloggen wegens vervallen paswoord)
Volgens de FAQ heb ik ook 2 accounts nodig, één voor de GSM van de werkgever, en een andere account voor het internet met tegemoetkoming van de werkgever.
Na tientallen gesprekken met de helpdesk, tientallen mails met verwijzingen naar hulp artikelen die ik zelf ook al nauwlettend gelezen en geprobeerd had, en een uur of 5 aan de telefoon gehangen met de helpdesk, 5 telefoonnummers later en 25 doorschakelingen…
HOPELOOS, waar niemand z'n verantwoordelijkheid neemt om problemen op te lossen ipv. door te schakelen en wat te zeggen “24 uur wachten voor de aanpassingen actief te worden” !
We gaan het nog maar niet hebben over de lassers die een put hebben gemaakt voor m’n oprit om het lange naar het korte paar zonder enig resultaat op betere snelheid, op het einde van een doodlopende straat te wisselen (voorspelbaar leek me!).
Ach dat zijn mijn nodeloze kosten niet, enkel zonde dat het voetpad niet meer zo vlak ligt als voorheen.
Enfin, een kleine maand later een nieuwe activeringscode per post en eindelijk toegang tot MyProximus…
Ik betaal toch voor bijkomende diensten zoals Pickx, HLN, Norton internet security, hotspots, … die gewoon onbruikbaar zijn zo voor reeds een maand.
Ja want je moet eerst met je vaste lijn bellen naar een nummer voor een activatiecode, maar nee die heb ik niet genomen, wel een GSM bij Proximus… zoals vast velen de dag van vandaag.
Euh komaan zeg, krijg dat maar eens uitgelegd, verificatie dat begrijp ik, maar ik heb toch een GSM nummer bij Proximus? Is dat nu zo moeilijk de nodige verbanden te leggen dat dit legitiem is?
Helaas nog steeds geen toegang tot de geavanceerde modeminstellingen (ik moet een aantal poorten openen etc.), waar de administratieve kant MyProximus reeds wel in orde lijkt.
CODE: SELECTEER ALLES
"exceptionType": "InvalidCircuitIdException",
"service": "home-gateway",
"message": "The circuit ID doesn't correspond to the user making the request",
Voor mij is dit duidelijk, de internet box hangt niet gekoppeld aan m'n account, of ergens is er iets mis geconfigureerd waar ik niet aan kan.
Ik krijg dat maar uitgelegd, ik moet een nieuwe account aanmaken (euh nee ik heb al 2 accounts voor 2 producten en een derde account waar ik nooit op kon, een vierde hoeft écht niet!), m'n internet box staat vast geconfigureerd op de geblokkeerde account ofwel de werkaccount waar ik enkel user van ben. (euh nee, ik zie hem niet, dus ik kan het niet zelf!).
Dit zit muurvast zolang men verwacht dat je FAQ's leest, doorverbindt, laat 24 uur moet wachten, en het zelf maar moet oplossen.
Graag had ik DRINGEND een deftige oplossing waar ALLE DIENSTEN NA EEN MAAND werken zoals het hoort.