Beantwoord

Waarom lasser?

  • 13 May 2023
  • 12 reacties
  • 323 Bekeken

Kan er mij aub iemand vertellen welke panne wij hebben aub? Al 2 dagen geen internet. DSL knippert niet. Het enige antwoord dat we krijgen is dat er een LASSER moet langskomen. Verder geen uitleg. Heel vervelend want wij zien geen schade binnen en ook niet op straat.…

HULP....

icon

Beste antwoord door jan44 15 May 2023, 14:37

Bekijk origineel

12 reacties

@jan44 pas maandag komt er iemand van PX terug langs hier op het forum om je  eventueel wat meer te kunnen vertellen over de stand van zaken.

NB: DSL mag ook niet knipperen, als alles goed is op de lijn moet die continue blijven oplichten. 

Martin, enkel aan/uit knop brand constant en wifiknop knippert.

Ik begrijp niet wat ze bedoelen met een lasser want waarschijnlijk is bbox defekt?

We horen het wel....

Waarschijnlijk hebben ze dit uit lijnmetingen kunnen afleiden.
Dat de wifi knippert wilt zeggen dat er apparaten contact maken over wifi met je BBOX.

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers op dir publieke forum zullen u vanaf maandag mogelijks meer info hierover kunnen geven

lasser = er zijn kabelherstellingswerkzaamheden nodig (bv. kabelbreuk met mogelijks impact op meerdere aansluitingen)

 

→ eventueel indien u over een Proximus mobiel abo beschikt kan men u tijdelijk gratis (bijkomende) data (bv. 1TB) beschikbaar stellen zodat u

via tethering op het internet kan 

Een mobiele verbinding delen via een hotspot of tethering op Android - Android Help (google.com)

of via  casting (Pickx) ook naar TV kunt kijken 

Video vanuit apps met Chromecast casten naar je tv - Chromecast Help (google.com)

Kunnen wij vandaag update krijgen aub?

Het is niet leuk om in deze tijd van “alles digitaal” al 3 dagen zonder internet te zitten. Wij hebben 2 verschillende familieleden van 91 en 83 jaar waarvan wij de administratie doen. Wij hebben geen toegang tot hun Ebox, ziekenfonds, bankzaken, enz.  Wij kunnen onze bankverrichtingen niet doen, alles wat via wifi werkt in huis ligt in panne……….

Net nu ze hun vereenvoudigde aangifte ontvangen hebben via Ebox op vrijdag.

Telewerk is niet mogelijk, enz….

Dit is dringend aub. 

Eind goed al goed.

Dank aan de Proximusmensen en technieker die het euvel zo snel mogelijk opgelost hebben.

De toekomst alles digitaal???? Als je ziet dat door een kleine kabelbreuk je hele digitale/officiele leven stilvalt……….

Top service van Proximus technieker.

Ik zit sinds 4/2 zonder fiber. Ik werd gelukkig gedepanneerd met extra data via 4G. 

7/2 kwam er een technieker langs, het zou om een extern probleem gaan waarbij een laser nodig is volgens wat de klantendienst mij meedeelt. 

 

We zijn momenteel al 1maand en een half verder maar het probleem werd nog steeds niet opgelost, zelf persoonlijke contacten konden geen oplossing bieden. Wat nu? Ten einde raad...

@Laura1234 

Omdat de PX forummedewerkers u zouden meer uitleg kunnen geven, als ze morgen de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Klantgegevens in orde bracht. Nu duimen dat dit probleem spoedig opgelost wordt! 

Reputatie 7
Badge +4

@Laura1234 Goedemorgen. Mijn excuses dat dit al zo lang aansleept. Ik zie dat er een afspraak gepland staat met een technieker vandaag tussen 8 en 17u. Hij zal u nog contacteren op uw GSM als hij bij zijn vorige klant vertrekt zodat u op de hoogte bent wanneer hij ongeveer langskomt. 

Geen laser gezien of gehoord. Had gisteren nog telefonisch contact en ze hadden mij verzekerd dat er een laser zou langskomen  tussen 9u en 17u. Het probleem is vandaag nog steeds niet opgelost. 

Ik had zonet opnieuw contact met een medewerker van de technische dienst deze kon mij niet vertellen waarom er gisteren niemand langskwam, "normaal wordt u telefonisch op de hoogte gebracht". 

Opnieuw de belofte dat er een spoedticket werd uitgestuurd maar kan ik jullie beloftes na bijna 7 weken nog serieus nemen? 

Reputatie 7
Badge +3

@Laura1234 

De LAS-ploeg heeft wel een herstelling uitgevoerd op straat.

Ik heb je aansluiting uitgemeten, ik stel vast dat er signaal op de modem komt en je internet staat actief.

Werkt alles momenteel terug?

 

Geert

Reageer