Vraag

waar kan je een klacht indienen bij een installatie van fiber via Mobile Vikings ????

  • 31 August 2023
  • 10 reacties
  • 383 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

ik heb dinsdag 29 augustus jongstleden een installatie gehad door proximus voor fiber via Mobile Vikings, de man was frans sprekend en had een lijn nr gevonden en aan m’n adres gelinkt, heeft 3 uur bezig geweest om te installeren waarbij die zeker 4 keer of meer gebeld had met een vriend en dan nog 3 keer met iemand anders, die had alles geïnstalleerd en internet werkte want zag via wifi een nieuwe proximus aansluiting met sterkste signaal, opeens begint die alles weer af te breken en zegt die dat het lijn nr niet gelinkt is aan m’n adres en er iemand anders moet komen en ze moeten uitzoeken welke lijn nr er op m’n adres staat, 

vond de hele installatie niet ok, allereerst kon die geen Nederlands of engels en dan hele tijd bellen met andere mensen tijdens de installatie, naar proximus bellen vind ik nog ok maar zo paar keer bellen met een vriend tijdens de installatie is niet ok en dan nog een verkeerd lijn nr gebruiken is zeker niet goed te spreken, zeker dat dit na 3 uur pas gezien wordt wat volgens iemand die ik ken dat nog bij proximus heeft gewerkt direct kan gezien worden in de laptop dat ze bij hebben.

heel mijn muur vrijgemaakt en een kast verschoven zodat ze er aan konden, nu moet ik wachten tot ze terug komen en de vraag is waneer, dat kon nog lang duren, het gat hebben ze opengelaten ook, kan foto’s posten van alles.

de vraag is nu, bij wie kan ik een klacht neerleggen van deze slechte installatie en alle problemen dat gemakkelijk kon opgelost worden.

heb eens gecheckt online op de proximus site ook ingelogd krijg ik de melding dat ik niet aansluitbaar ben voor fiber en als ik uitgelogd ben ben ik wel aansluitbaar op m’n adres, dus dat klopt dan ook niet hé ;)

hoop dat alles snel in orde komt, na jaren klant bij telenet wou ik eens de stap zetten naar een andere provider dat goedkoper valt voor mij.

hoop dat ik me niet verder moet beklagen van deze stap….


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

de vraag is nu, bij wie kan ik een klacht neerleggen van deze slechte installatie en alle problemen dat gemakkelijk kon opgelost worden.

= bij Mobile Vikings (en niet bij de Proximus klantendienst/forum)

@Master-magic bij Mobile vikings

Reputatie 4
Badge +1

@M_016 @Martin de installatie en activatie gebeurt wel door proximus en MV is van proximus dus denk ik dat zij dit in orde moeten brengen en het moeten oplossen.

proximus moet ook die lijn nr weten en activeren voor mijn adres.

@Master-magic Als ik vergelijk met problemen van scarlet dan lees ik hier toch ook altijd dat klachten via scarlet moeten gebeuren en zij dan in feite moeten verder contact opnemen met Proximus om het probleem tot een goed einde te brengen. De infrastructuur is ten slotte voor scarlet ook van proximus.

Enfin de PX moderatoren zullen morgen wel bevestigen of we er al dan niet naast zitten.

Reputatie 4
Badge +1

ja we zien wel als er een mod reageert hoe het zit en wie het probleem snel kan oplossen, want u kast enzo niet kunnen terug zetten is ook niet leuk, alles staat over hoop.

qua reclame is dat ook niet positief hoe ze hebben gehandeld met de installatie.

Reputatie 6
Badge +2

Er is een bestelling voor het leveren van diensten gebeurd bij Proximus, zij zijn verantwoordelijk voor de goede uitvoering, zelfs al werkt Proximus met onderaannemers. 

Scarlet levert ook diensten en is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering, zelfs als ze gebruik maken van het netwerk van Proximus. Als er dus een probleem is met de diensten van Scarlet moet de klant zich wenden tot Scarlet. 

 

Reputatie 4
Badge +1

ondertussen contact gehad met MV, ik wacht dus op hun reactie ook.

dat er nog zo fouten kunnen gebeuren…. onbegrijpelijk.

Reputatie 4
Badge +1

even een update: na een maand en een 3de installateur is alles in orde gekomen, de fiber installatie is gedaan en ben al 14 dagen gelukkige gebruiker van de fiber lijn, heb zelf de modem/router van proximus dat ze mij hebben gegeven er van tussen kunnen halen en mijn eigen router kunnen direct aansluiten op de fiber verbinding met positieve verwerking, krijg nu een eigen ip adres op de router direct zonder bridge optie en een stopcontact minder in gebruik, 

heel erg fijn dat alles nog in orde is gekomen.

nu begint de drang er te komen om nog iets sneller te surfen en naar proximus uit te kijken met hun 2,5 snelheid aanbod, enige probleem is, het kost veel meer dan allemaal.

en ook nog een punt is de router dat moet vernieuwd worden dat de hogere snelheden aan kan.

maar er is geen haast bij, alles werkt perfect en dat is voorlopig het voornaamste.

de laatste installateur was ook een verantwoordelijke van oost Vlaanderen dat andere opleid als installateur en die heeft opgemaakt in zijn verslag om een klacht neer te leggen bij de eerste en 2de installateur dat bij mij is geweest.

dus al bij al, alles ok nu.

en wat een verschil met telenet internet, veel stabieler via fiber en alles werkt soepeler nu.

echt een aanrader de fiber voor mij.

je hebt dus meer geluk gehad met de fiber installatie dan in dat geval hier → Fiber installatie | PXF

Reputatie 4
Badge +1

je hebt dus meer geluk gehad met de fiber installatie dan in dat geval hier → Fiber installatie | PXF

idd, heb wel op een maand tijd 3 installateurs gehad maar de laatste heeft het mooi afgeleverd, de kabel lag al tot aan de wachtbuis, ze moesten het enkel er terug doortrekken en de installatie afwerken, de 2de had geen goeie kabel (trekkabel zoals ze dat noemen) bij hen en het lukte hen niet na 10 min proberen, de laatste installateur dat verantwoordelijk is van oost Vlaanderen wist er van dat ze foute kabels gebruiken, hun baas wilt geen andere kabels kopen omdat ze duurder zijn.

dus blijven ze verder werken met pruts kabels, 

alles zit weg achter een kast, er zit enkel nog een gat waar de koper telefoon aansluiting zat, maar met die kast zie je dat niet.

zo zie je, er kan bij de klanten problemen zijn van installatie maar het zijn altijd andere gevallen.

ik had zelf alles vrijgemaakt zodat ze de installatie konden doen.

en wil niet meer terug naar telenet, betaal nu bijna de helft minder en het internet is veel stabieler en sneller.

Reageer