Vraag

Vraagje over de v2 wifi-boosters

  • 26 September 2023
  • 5 reacties
  • 876 Bekeken

Ik heb twee V2 wifi boosters in huis samen met de internet box. Is het de bedoeling dat ik ze allebei met de internet box synchroniseer of dat ik een booster (booster 1) synchroniseer met de internet box en dat ik dan booster 2 met booster 1 synchroniseer?


5 reacties

vroeger stond op hun site de uitleg om de boosters V1 in cascade te schakelen

= 1e booster na synchronisatie met BBox op zijn “definitieve” plaats zetten (weliswaar met aldaar "link" groen/ok) en vervolgens de 2e booster met de 1e booster synchroniseren (via wps).

maar die uitleg is weggehaald, om welke reden dat is de vraag?

Maar cascade gebruik je eigenlijk maar als je met één booster de afstand niet kunt overbruggen waar je die wilt gebruiken, omdat het ontvangstsignaal dat van de bbox op de booster binnenkomt te laag is en je dus genoodzaakt bent om die afstand met twee boosters in cascade te overbruggen.

Ter bijkomende info: hoe het vroeger beschreven was:

Cascade-verbinding.

  1. Modem heropstarten door knop  on-of 10 sec. uit te zetten.
  2. De 2 boosters resetten. Je Wi-Fi Booster resetten | Proximus 
  3. Druk minstens 10 seconden met een potlood of tandenstoker in het kleine gaatje aan de achterkant van het apparaat.Wi-Fi Booster reset
  4. Laat los wanneer alle LED's behalve Power en WPS uitgaan. Het WPS-indicatielampje gaat na enkele seconden uit.
  5. Koppel je Wi-Fi Booster los.
  6. Je Wi-Fi Booster is gereset. Je kunt het opnieuw installerenNieuw venster .

  7.  Eén booster synchroniseren met modem.
  8. De 2 boosters met elkaar  synchroniseren (via WPS-lampjes), ver weg van de modem, in een ruimte  waar geen signaal van de modem aanwezig is.
  9. De eerste booster schakelaar achteraan op Auto-positie
  10. De tweede booster, schakelaar achteraan op Station-positie

 

Cascade-installatie

Je tweede Wi-Fi Booster maakt verbinding met de eerste Wi-Fi Booster, die zelf verbonden is met de b-box modem.

Installeer je Wi-Fi Booster zo ver mogelijk van de b-box, net als de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats vervolgens de schakelaar aan de achterkant van de Wi-Fi Booster op de Station-positie.

 

 

Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqs_wbo_extra/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/support/internet/internet-op-kantoor/installatie-en-kabels/installeer-meerdere-wi-fi-boosters.html

Reputatie 7
Badge +3

@imran_ch

In deze link vind je heel wat info. terug over de WiFi booster.

Installatie van de Wi-Fi Booster | Proximus

 

Geert

Beste Geert, 

Ik heb hetzelfde probleem met de Wifi boosters v2. Op de 2de verdieping brandt lampje positioning groen en die op eerste verdieping schakelt de hele tijd en staat vooral op oranje/ rood. Toch staat die eigenlijk dichter bij modem. Moet ik de 2 boosters met elkaar verbinden en zo ja, hoe doe ik dat?

Op de installatiegids van proximus staat enkel hoe je 1 wifi booster v2 Jan verbinden met modem. 

 

Vriendelijke groeten 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Wendyd Je moet de boosters verbinden met de modem door de wps procedure. Hierdoor vinden de boosters elkaar nadien ook terug zodat er geen aparte koppeling tussen de twee boosters nodig is.

Reageer