@L.M. Ik heb uw info doorgegeven aan de bevoegde dienst onder dossier 43850905.Zij zullen na onderzoek ook zelf terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel
@Joel M Ik heb nog niets gehoord. Ondertussen is nog wel het volgende gebeurd:
- Ons vorig contract is beëindigd en we hebben nog een factuur gekregen voor 3,55€ hoewel we niet meer op dit adres woonden. Samen met de vorige factuur maakt dat 31,05€ aan facturen voor diensten nadat we verhuisd waren op dit adres. Ik herhaal dus dat ik voor dit bedrag een kredietnota of liever nog een terugbetaling wens.
- Op ons nieuw adres is Fiber geïnstalleerd hoewel daar ook koper aanwezig is. Ik heb een brief ontvangen met een nieuw klantennummer, maar ik kan me hiermee niet registreren voor myproximus zodat ik ook niet kan zien welk abonnement ik nu precies heb en hoeveel ik daarvoor per maand zal moeten betalen. Ik herhaal dat wij een Internet Start abonnement hadden en wensten te verhuizen en géén nieuw abonnement (bv. Internet Start Fiber) wensten op te starten.
- Ik stuur eerstdaags een brief naar de ombudsdienst om deze wanpraktijken aan te klagen. Aan Proximus om zich dan te verantwoorden.
Vriendelijke groeten,
Lander Meeusen
@L.M.
ik heb je feedback/info doorgegeven aan de dossierbeheerder. Excuses dat ze nog geen contact hebben opgenomen.
Groeten
Tina
@Joel M@tina.b Eindelijk een factuur gekregen voor december en januari, maar niet veel meer duidelijkheid. Ik kan nu eindelijk MyProximus openen met mijn nieuwe account. Men had blijkbaar een oud e-mailadres al voorgeprogrammeerd.
Men heeft ons een Familus-abonnement aangesmeerd, hoewel we daar nooit naar hebben gevraagd, mee hebben ingestemd, laat staan iets heb ondertekend. Bovendien hebben we geen vaste lijn en geen TV hoewel dat zogezegd wel in het pack zit. We hebben geen decoder. We willen ook geen vaste lijn en TV.
Op de factuur voor januari (= eerste volledige maand) wordt 62,5€ aangerekend. Dit is voor ons onaanvaardbaar. We zien tegelijk dat er een “Promo Fiber Pack” is voor -41,50 wat het totaal op 21€ brengt. Als dit een boekhoudkundig truckje is, kan het mij niet veel schelen. 21€ per maand wil ik betalen. Mijn vraag is echter: is deze promo permanent?
Ik zie op de factuur en in MyProximus verder dat de rekening zal gedebiteerd worden via domiciliëring. Ik heb hier in het verleden reeds problemen mee gehad en ik ben recent naar een andere bank overgestapt. Ik neem aan dat Proximus niet mijn huidige rekeningnummer heeft, maar ik kan dat nergens controleren. Ik zou dus de domiciliëring ongedaan willen maken en alle facturen manueel betalen.
Dag @L.M. kun je in je profiel het nieuwe klantnummer toevoegen voor nazicht? Grt, Heidi
Gevonden, merci! Dossier 44250329 is opgemaakt voor nazicht, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Grt, Heidi
Nog steeds geen antwoord gekregen noch over ons abonnement, noch over de domiciliëring. Ik schrijf het bedrag voorlopig over om kosten te vermijden, maar dit is geen correcte behandeling van Proximus. Men moet mij na meer dan een week toch kunnen zeggen welk rekeningnummer ze van mij hebben? Ik vermoed dat dit ook in strijd is met de GDPR-wetgeving …
Correctie: Ik kan het bedrag zelfs niet overschrijven omdat er geen rekeningnr. op de factuur staat.
Beste,
excuses hierover
Je hebt de dossierbheerder gesproken op 21-1 ?
Ik vraag hem je opnieuw te contacteren.
Groeten,
Tina
Blijkbaar heeft men een bericht achtergelaten op de telefoon van mijn vrouw. Mijn nummer staat nochtans in onze MyProximus account. Vandaag (23 januari) teruggebeld, maar voicemail ingesproken bij Pierre Van de Vijver. Misschien kan hij het nog eens proberen op mijn telefoonnr.
@L.M.
Beste
Pierre is volgens mij vandaag niet aanwezig geweest. Hopelijk is hij er morgen. Ik heb hem mail gestuurd met alle info en met het gsm nr uit MyProximus;
Groeten
Tina
Beste @Joel M@tina.b@HeidiE , de soap gaat verder.
Ik heb na uw vorige tussenkomst op dit forum niets meer van de heer Van de Vijver gehoord. We hebben plots een correctiefactuur in onze bus gekregen die de voorgaande (december-januari) annuleerde. Nu krijg ik 9 dagen na de factuurdatum een nieuwe brief met een identieke inhoud voor de maand februari. Mijn vragen van vorige keer zijn helemaal gelijk. Te weten:
Men heeft ons een Familus-abonnement aangesmeerd, hoewel we daar nooit naar hebben gevraagd, mee hebben ingestemd, laat staan iets heb ondertekend. Bovendien hebben we geen vaste lijn en geen TV hoewel dat zogezegd wel in het pack zit. We hebben geen decoder. We willen ook geen vaste lijn en TV.
Op de factuur voor februari wordt 62,5€ aangerekend. Dit is voor ons onaanvaardbaar. We zien tegelijk dat er een “Promo Fiber Pack” is voor -41,50 wat het totaal op 21€ brengt. Als dit een boekhoudkundig truckje is, kan het mij niet veel schelen. 21€ per maand wil ik betalen. Mijn vraag is echter: is deze promo permanent?
Ik zie op de factuur en in MyProximus verder dat de rekening zal gedebiteerd worden via domiciliëring. Ik heb hier in het verleden reeds problemen mee gehad en ik ben recent naar een andere bank overgestapt. Ik neem aan dat Proximus niet mijn huidige rekeningnummer heeft, maar ik kan dat nergens controleren. Ik zou dus de domiciliëring ongedaan willen maken en alle facturen manueel betalen.
@L.M.
Beste,
ik ga je eens bellen om dit allemaal te bespreken, dat lijkt me het beste.
Een toegekende promo is zo goed als nooit permanent.
Waar fiber/glasvezel is, wordt in de meeste gevallen niet meer op koper aangesloten, (afh van de locatie)
We spreken elkaar nog.
Groeten,
Tina
Het is eventjes geleden, maar hier zijn we weer! We hadden ongevraagd een ander abonnement (Fiber ipv gewoon internet start) gekregen met een tijdelijke korting. Die korting is nu geëindigd, maar nu rekent men ons een volledig-Familus pakket aan. Wij hebben geen TV of telefoon. In de factuur van 2 juni rekent men ons 62,5€ aan - een korting van nog 2,77€ voor de eerste 2 dagen van juni. Ik wil gerust de 42,95€ die in jullie laatste communicatie wordt vermeld. Kan dit rechtgezet worden?
Dit zal voor morgen zijn als de achterliggende dienst dit verder kan bekijken voor u
@L.M. Mag jouw Familus Fiber pack voor in de toekomst dan omgezet worden naar Internet Start Fiber aan € 42,95/maand? Groetjes, Antonella
@AntonellaD Ja, graag. Wat doe ik nu met deze factuur?
@L.M. Ik neem hiervoor dossier 45409870 in behandeling. Wacht nog even met de betaling te doen.
Ik zal eerst de producten aanpassen en nadien ook de factuur. Ik hou je verder op de hoogte.
Groetjes,
Antonella
@AntonellaD Bedankt voor de snelle reactie. En passant nog één ander vraagje: kan ik voor dit abonnement korting krijgen met de lerarenkaart?
@L.M.De korting van 10% met het Affinity-programma is hierop (Internet Start Fiber) helaas niet van toepassing. Groetjes, Antonella