Sedert 13/2/2020 zijn mijn mails verdwenen uit mijn mailbox. Ook alle mails die zich in de submappen bevonden zijn verdwenen. Ik heb reeds 2 maal telefonisch contact opgenomen met de helpdesk , waar ze mij niet konden verder helpen. ( Er werd mij via mail een procedure toegestuurd om de serveraccount te her-configureren, wat jammer genoeg mislukte.
Ik ontvang mijn mails in imap (Imap.skynet.be - poort 143) en uitgaande mails via smtp (smtp.skynet.be - poort 25) en dit op 2 smartphones - 1 tablet - 1 laptop en 1 vaste PC. Het fenomeen is overal hetzelfde, ook op Proximus mail. Het is ook zo dat de mails die ik heb ontvangen na deze datum ook op regelmatige basis verdwijnen.
Proximus maakt “reclame” met het feit dat imap de veiligste manier is om mails te ontvangen , daar zij ze opslaan op hun server, maar als ik opbel wordt er gezegd dat ze die niet kunnen terugplaatsen.
Onder de verloren gegane mails zitten toch enkele belangrijke - zoals mijn toegangsticketten voor de tentoonstelling van “Van Eyck “ , de toegang werkt met QR code op de smartphone, weg…
Ook de voorschotfactuur van mijn nieuwe wagen, enz…
Graag had ik zéér snel een oplossing gekregen voor mijn probleem, want ik ben nu verplicht alle mails die iets of wat belangrijk zijn af te printen.
groeten
Johan