Vraag

Verdwenen mails


Sedert 13/2/2020 zijn mijn  mails verdwenen uit mijn mailbox. Ook alle mails die zich in de submappen bevonden zijn verdwenen. Ik heb reeds 2 maal telefonisch contact opgenomen met de helpdesk , waar ze mij niet konden verder helpen. ( Er werd mij via mail een procedure toegestuurd om de serveraccount te her-configureren, wat jammer genoeg mislukte.

Ik ontvang mijn mails in imap (Imap.skynet.be - poort 143) en uitgaande mails via smtp (smtp.skynet.be - poort 25) en dit op 2 smartphones - 1 tablet - 1 laptop en 1 vaste PC. Het fenomeen is overal hetzelfde, ook op Proximus mail. Het is ook zo dat de mails die ik heb ontvangen na deze datum ook op regelmatige basis verdwijnen.

Proximus maakt “reclame” met het feit dat imap de veiligste manier is om mails te ontvangen , daar zij ze opslaan op hun server, maar als ik opbel wordt er gezegd dat ze die niet kunnen terugplaatsen.

Onder de verloren gegane mails zitten toch enkele belangrijke  - zoals mijn toegangsticketten voor de tentoonstelling van “Van Eyck “ , de toegang werkt met QR code op de smartphone, weg…

Ook de voorschotfactuur van mijn nieuwe wagen, enz…

 

Graag had ik zéér snel een oplossing gekregen voor mijn probleem, want ik ben nu verplicht alle mails die iets of wat belangrijk zijn af te printen.

 

groeten 

 

Johan


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Johan,

 

als je gaat inloggen via de Proximus webmail, vind je ze daarop? Link webmail

Je uitgaande mailserver, waarvan je zegt dat deze op smtp.skynet.be staat, moet ook relay.skynet.be zijn, de poort 25 is weliswaar wel goed. 

Wat is er op 13/2 dan precies gebeurd? Is daar een wijziging gebeurd? 

Heb de uitgaande veranderd naar relay .skynet.be - blijft hetzelfde . OOk op Proximus webmail ben ik alle mails kwijt - zelfs de meest recente verdwijnen na een paar dagen. 

Ik heb op geen enkele van mijn toestellen veranderingen aangebracht op 13/02 , tijdens de dag verschillende malen nieuwe mails gelezen - ‘s avonds wil voor het slapengaan nog even checken en … alles weg. Ik heb reeds mijn ITC-specialist laten komen en ook via microsoft support een recovery assistent laten draaien - zonder resultaat - ik werk met outlook. 

Reputatie 7
Badge +4

Johan, maar dan moet er wellicht toch één toestel zijn die alle emails via de POP server gaat binnentrekken. 
Kan je even al je toestellen nakijken (ook toestellen waar de mailbox op staat maar waar je de mails zelf normaal niet gaat bekijken) of er in je instellingen een inkomende server op POP3 staat?

Reputatie 6
Badge +3

Probeer eens een recovery uit te voeren: https://www.stellarinfo.com/blog/run-free-pst-repair-software-scanpst-exe-ms-outlook/ Ben je zeker dat je niet ongewild regels hebt aangemaakt om een bepaalde actie uit te voeren op mails?  Zie hier hoe je dit kan controleren: https://support.office.com/nl-nl/article/e-mailberichten-beheren-met-behulp-van-regels-c24f5dea-9465-4df4-ad17-a50704d66c59 Heb je al gekeken bij jouw verwijderde mails? Controleer ook de instellingen van al jouw mail clients of er geen auto archivering of iets dergelijks ingesteld staat.

Beste,

Ik heb al mijn toestellen gecontroleerd en ze staan allemaal op imap . Er zijn geen regels aangemaakt.

Als ik het goed voorheb kan de mail pas in uw postvak in komen na inloggen. Ik werk meestal op mijn vaste PC en check af en toe mijn mails als ik op verplaatsing ben op mijn smartphone . Mijn vrouw check deze op haar smartphone. Wij zijn  beiden gepensioneerd zonder kinderen in huis -dus ook daar kan er niks fout gelopen zijn. En toch blijven de mails op onverklaarbare wijze verdwijnen - zelfs nu nog.

Alle door Familievandesype voorgestelde oplossingen werden reeds door mij ITC man gedaan (deze is niet iemand die na zijn uren even bijklust, maar iemand die werkt in voor een bedrijf die IT oplossingen doet)

 

Reputatie 7
Badge +4

Johan, 

 

Mails vanop de server zelf (als alle toestellen op IMAP staan) kunnen niet zomaar verdwijnen. Als alles verdwenen is moet het toch zijn dat er 1 toestel deze allemaal heeft binnengetrokken. De IT’er zal dit ook wel hebben doorgegeven veronderstel ik. 

Want op één toestel kunnen alle emails weg zijn, maar op de server niet, dan moeten deze nog via de Webmail terug te vinden zijn. 

en ik ben 1000 % zeker dat AL mijn toestellen op imap staan. En hoe verklaart u het verdwijnen van de recente mails??? ik heb de laatste dagen slechts ingelogd met mijn vaste PC, om deze mogelijkheid uit deze te sluiten.

stel mij een oplossing voor:  eventueel veranderen van internetverbinding ( Andere server???) want zo kan het niet verder.

Ik ben een veteraan van Belgacom (Dienst Marketing) en het zou spijten moest ik van provider veranderen om toch op een gewone manier mijn mails te krijgen.

Reputatie 7
Badge +4

Johan, 

 

Je beschikt over één internetverbinding (kan je niet zomaar even gaan wijzigen), maar voor je emails kan je werken via 2 servers (POP of IMAP).

Het verdwijnen van recente mails kan daar perfect mee te maken hebben als er één toestel niet op IMAP staat en dit toestel staat aan (ook al werk je op andere toestellen voor de mails). Als dit toestel de emails gaat ophalen en die staat niet op IMAP ingesteld maar op POP dan zijn inderdaad ALLE emails verdwenen. Zoals daarnet ook gemeld, dit kan perfect een toestel zijn waar je zelf niet van beseft dat de mailbox hier nog op staat of in gebruik is. 

Ik stuur je even een privé bericht om enkele testen uit te voeren. 

 

om het over en weer gepingpong af te sluiten: ik heb geen enkel toestel dat op pop werkt . Ik weet het van vroeger Belgacom nog Proximus ging zal toegeven dat de fout bij hen kan liggen. IK heb reeds geld verloren door de IT specialist die langsgekomen is en dus ook al onze toestellen heeft geverifieerd, ik verlies geld door het verloren gaan van mijn tickets voor de tentoonstelling Van Eyck en ik denk dat ik al  genoeg tijd verspild heb met hopeloos over en weer ge-mail met een tegenpartij die  overtuigd is dat een van mijn toestellen op pop aan gesloten staat. Als de toestellen niet verbonden zijn met het internet en gewoon afliggen in hun valies of cover kunnen ze ook geen mails binnentrekken. Ik nodig u uit bij mij thuis om zelfs eens alles te controleren zelfs tegen betaling als ik ongelijk heb.

Ik denk dat ik mijn tijd eens ga besteden aan het zoeken van een andere provider. Ik zal ook niet nalaten even een briefje te schrijven naar mijn collega’s van vroeger.

Reputatie 7
Badge +4

Ok Johan, 

 

Jammer dat er verder geen gevolg werd gegeven aan mijn privé bericht. 

 

Als u denkt dat ik deze piste nog niet had bekeken…. Deze mappen zijn nooit weggeweest  maar zijn nu wel leeg.

Reputatie 7
Badge +4

Wij proberen u ook alleen maar te helpen. Ik wacht geduldig op u antwoord op mijn privé bericht. 

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer het om een gedeelde mailbox gaat en 1 iemand de mail als eerste verwijdert dan verdwijnt dit ook op de andere toestellen. Of hebben jullie beiden een aparte e-mail account? Het is altijd beter om de al geprobeerde oplossingen te posten om niet altijd dezelfde handelingen te moeten uitvoeren. Maak je gebruik van een ongewenste e-mail filter? Zoja, kijk dan ook in de verwijderde items/ongewenste mail/SPAM map. Heb je ook al een zoekopdracht gedaan in heel uw mailbox op het onderwerp van de e-mails. Soms kan ook een verkeerde handeling tijdens het verslepen er voor zorgen dat mails niet meer in postvak in staan.Over welk mailprogramma gaat het precies dat u hebt op uw computer? Voer dit ook eens uit voor uw IMAP mappen: https://support.office.com/nl-nl/article/kiezen-welke-imap-accountmappen-worden-weergegeven-in-outlook-32103602-a568-4499-9d25-54fe236aee6a

Reputatie 1
Badge

Sinds de devaluatie van Webmail ( jullie noemen het upgrade) vind ik mijn oudere e-mail niet meer terug.

Ook de archiefmappen verdwenen

Reageer