Sedert 13/2/2020 zijn mijn mails verdwenen uit mijn mailbox. Ook alle mails die zich in de submappen bevonden zijn verdwenen. Ik heb reeds 2 maal telefonisch contact opgenomen met de helpdesk , waar ze mij niet konden verder helpen. ( Er werd mij via mail een procedure toegestuurd om de serveraccount te her-configureren, wat jammer genoeg mislukte.
Ik ontvang mijn mails in imap (Imap.skynet.be - poort 143) en uitgaande mails via smtp (smtp.skynet.be - poort 25) en dit op 2 smartphones - 1 tablet - 1 laptop en 1 vaste PC. Het fenomeen is overal hetzelfde, ook op Proximus mail. Het is ook zo dat de mails die ik heb ontvangen na deze datum ook op regelmatige basis verdwijnen.
Proximus maakt “reclame” met het feit dat imap de veiligste manier is om mails te ontvangen , daar zij ze opslaan op hun server, maar als ik opbel wordt er gezegd dat ze die niet kunnen terugplaatsen.
Onder de verloren gegane mails zitten toch enkele belangrijke - zoals mijn toegangsticketten voor de tentoonstelling van “Van Eyck “ , de toegang werkt met QR code op de smartphone, weg…
Ook de voorschotfactuur van mijn nieuwe wagen, enz…
Graag had ik zéér snel een oplossing gekregen voor mijn probleem, want ik ben nu verplicht alle mails die iets of wat belangrijk zijn af te printen.
groeten
Johan
Bladzijde 1 / 2
Johan,
als je gaat inloggen via de Proximus webmail, vind je ze daarop? Link webmail
Je uitgaande mailserver, waarvan je zegt dat deze op smtp.skynet.be staat, moet ook relay.skynet.be zijn, de poort 25 is weliswaar wel goed.
Wat is er op 13/2 dan precies gebeurd? Is daar een wijziging gebeurd?
Heb de uitgaande veranderd naar relay .skynet.be - blijft hetzelfde . OOk op Proximus webmail ben ik alle mails kwijt - zelfs de meest recente verdwijnen na een paar dagen.
Ik heb op geen enkele van mijn toestellen veranderingen aangebracht op 13/02 , tijdens de dag verschillende malen nieuwe mails gelezen - ‘s avonds wil voor het slapengaan nog even checken en … alles weg. Ik heb reeds mijn ITC-specialist laten komen en ook via microsoft support een recovery assistent laten draaien - zonder resultaat - ik werk met outlook.
Johan, maar dan moet er wellicht toch één toestel zijn die alle emails via de POP server gaat binnentrekken. Kan je even al je toestellen nakijken (ook toestellen waar de mailbox op staat maar waar je de mails zelf normaal niet gaat bekijken) of er in je instellingen een inkomende server op POP3 staat?
Ik heb al mijn toestellen gecontroleerd en ze staan allemaal op imap . Er zijn geen regels aangemaakt.
Als ik het goed voorheb kan de mail pas in uw postvak in komen na inloggen. Ik werk meestal op mijn vaste PC en check af en toe mijn mails als ik op verplaatsing ben op mijn smartphone . Mijn vrouw check deze op haar smartphone. Wij zijn beiden gepensioneerd zonder kinderen in huis -dus ook daar kan er niks fout gelopen zijn. En toch blijven de mails op onverklaarbare wijze verdwijnen - zelfs nu nog.
Alle door Familievandesype voorgestelde oplossingen werden reeds door mij ITC man gedaan (deze is niet iemand die na zijn uren even bijklust, maar iemand die werkt in voor een bedrijf die IT oplossingen doet)
Johan,
Mails vanop de server zelf (als alle toestellen op IMAP staan) kunnen niet zomaar verdwijnen. Als alles verdwenen is moet het toch zijn dat er 1 toestel deze allemaal heeft binnengetrokken. De IT’er zal dit ook wel hebben doorgegeven veronderstel ik.
Want op één toestel kunnen alle emails weg zijn, maar op de server niet, dan moeten deze nog via de Webmail terug te vinden zijn.
en ik ben 1000 % zeker dat AL mijn toestellen op imap staan. En hoe verklaart u het verdwijnen van de recente mails??? ik heb de laatste dagen slechts ingelogd met mijn vaste PC, om deze mogelijkheid uit deze te sluiten.
stel mij een oplossing voor: eventueel veranderen van internetverbinding ( Andere server???) want zo kan het niet verder.
Ik ben een veteraan van Belgacom (Dienst Marketing) en het zou spijten moest ik van provider veranderen om toch op een gewone manier mijn mails te krijgen.
Johan,
Je beschikt over één internetverbinding (kan je niet zomaar even gaan wijzigen), maar voor je emails kan je werken via 2 servers (POP of IMAP).
Het verdwijnen van recente mails kan daar perfect mee te maken hebben als er één toestel niet op IMAP staat en dit toestel staat aan (ook al werk je op andere toestellen voor de mails). Als dit toestel de emails gaat ophalen en die staat niet op IMAP ingesteld maar op POP dan zijn inderdaad ALLE emails verdwenen. Zoals daarnet ook gemeld, dit kan perfect een toestel zijn waar je zelf niet van beseft dat de mailbox hier nog op staat of in gebruik is.
Ik stuur je even een privé bericht om enkele testen uit te voeren.
om het over en weer gepingpong af te sluiten: ik heb geen enkel toestel dat op pop werkt . Ik weet het van vroeger Belgacom nog Proximus ging zal toegeven dat de fout bij hen kan liggen. IK heb reeds geld verloren door de IT specialist die langsgekomen is en dus ook al onze toestellen heeft geverifieerd, ik verlies geld door het verloren gaan van mijn tickets voor de tentoonstelling Van Eyck en ik denk dat ik al genoeg tijd verspild heb met hopeloos over en weer ge-mail met een tegenpartij die overtuigd is dat een van mijn toestellen op pop aan gesloten staat. Als de toestellen niet verbonden zijn met het internet en gewoon afliggen in hun valies of cover kunnen ze ook geen mails binnentrekken. Ik nodig u uit bij mij thuis om zelfs eens alles te controleren zelfs tegen betaling als ik ongelijk heb.
Ik denk dat ik mijn tijd eens ga besteden aan het zoeken van een andere provider. Ik zal ook niet nalaten even een briefje te schrijven naar mijn collega’s van vroeger.
Ok Johan,
Jammer dat er verder geen gevolg werd gegeven aan mijn privé bericht.
Als u denkt dat ik deze piste nog niet had bekeken…. Deze mappen zijn nooit weggeweest maar zijn nu wel leeg.
Wij proberen u ook alleen maar te helpen. Ik wacht geduldig op u antwoord op mijn privé bericht.
Wanneer het om een gedeelde mailbox gaat en 1 iemand de mail als eerste verwijdert dan verdwijnt dit ook op de andere toestellen. Of hebben jullie beiden een aparte e-mail account? Het is altijd beter om de al geprobeerde oplossingen te posten om niet altijd dezelfde handelingen te moeten uitvoeren. Maak je gebruik van een ongewenste e-mail filter? Zoja, kijk dan ook in de verwijderde items/ongewenste mail/SPAM map. Heb je ook al een zoekopdracht gedaan in heel uw mailbox op het onderwerp van de e-mails. Soms kan ook een verkeerde handeling tijdens het verslepen er voor zorgen dat mails niet meer in postvak in staan.Over welk mailprogramma gaat het precies dat u hebt op uw computer? Voer dit ook eens uit voor uw IMAP mappen: https://support.office.com/nl-nl/article/kiezen-welke-imap-accountmappen-worden-weergegeven-in-outlook-32103602-a568-4499-9d25-54fe236aee6a
Sinds de devaluatie van Webmail ( jullie noemen het upgrade) vind ik mijn oudere e-mail niet meer terug.
Ook de archiefmappen verdwenen
Wij hebben sedert vorige week exact hetzelfde probleem. We lezen onze e-mail via outlook. Die verschijnt heel eventjes in het postvak In en verdwijnt dan direct erna. Op onze telefoon krijgen we steeds een blanco mail met “geen onderwerp”. Wanneer we bij Proximus zelf bij de mail gaan kijken, staat er ook niets in.
Ik heb zelf al verschillende malen het account verwijderd en terug ingesteld, maar er verandert niets. Een IT-specialist is er gisteren ook 4 uur mee bezig geweest . Zelfs het hele office pakket werd van de laptop gehaald en terug geïnstalleerd, maar de mails verdwijnen na enkele seconden steeds. Je hebt niet eens de tijd om ze te lezen. Het ligt niet aan mijn laptop of aan onze software want de It-specialist heeft het op zijn laptop ook geprobeerd en er gebeurde exact hetzelfde. Volgens hem ligt het probleem bij Proximus zelf (heeft er een update plaatsgevonden?). Graag dringend een oplossing aub.
Het is inderdaad een gekend algemeen probleem met Proximus (Web)Mail waar ze via hun leverancier bezig zijn om deze problemen op te lossen, mss kan iemand van het Proximus forummedewerkers meer info, geven over de stand van zaken en of er al oplossingen zijn.
Sinds enkele maanden ervaren een aantal klanten mailproblemen die zeer uiteenlopend zijn. De oorzaak is een leverancier en met hem blijven we dit escaleren.
Je mag in de opmerkingen van het forumprofiel toevoegen wat zich er exact voor doet en sinds wanneer zodat we dit ook nog eens kunnen doorgeven aan onze engineers.
Alvast onze excuses voor het ongemak!
Het is me een raadsel waarom een probleem met een softwarepakket maandenlang kan aanslepen. De vraag is niet wat er fout loopt de vraag is wat er juist loopt. Je weet nooit op voorhand of je mail gaat vertrekken je weet nooit of de mail die aan het opstellen bent gaat opgeslagen worden. Attachments worden meestal niet aanvaardt knippen en plakken lukt niet of nauwelijks. Het afschuiven op een leverancier lijkt me Veel te goedkoop. Waarom wordt iets live gezet tot niet in orde is
Het is sinds vorige zaterdag dat de mails even in het postvak IN van outlook verschijnen, maar voor je er op kan klikken, verdwijnen ze. Je vindt ze ook nergens anders terug. Op de GSM krijgen we een blancomail, met de vermelding geen onderwerp. Dit is zeer vervelend en de oorzaak bij een leverancier leggen is gemakkelijk. Kunnen jullie geen reset of zo doen, dat we de mails terug hebben. Facturen worden tegenwoordig allemaal per mail gestuurd. Ik hoop echt dat er snel een oplossing komt. Op de webmail van proximus zelf komt ook geen enkel mail. Het vreemde is dat we wel een e-mail kunnen versturen, maar geen ontvangen. In plaats van ons skynetadres, zullen we moeten overschakelen op een ander e-mailadres.
Sinds gisteren zijn alle mails in mijn inbox niet meer benaderbaar via de webmail client, noch via de android app. Het aantal ongelezen mails in de inbox stijgt wel (cfr 37 ongelezen mails) doch geen enkele wordt afgebeeld in het detailoverzicht van de Inbox. Graag drindend een oplossing en liefst niet per mail want deze zijn onbenaderbaar op dit moment ...
Ik denk dat er een serieus probleem is bij Proximus. Vandaag kunnen wij onze mail terug lezen (voor zolang het duurt), maar hebben nu een franstalige mail gekregen van Proximus dat ons factuur zogezegd niet betaald is. Onze facturen zijn steeds in het Nederlands en voor een heel ander bedrag. Heb het doorgestuurd naar verdacht@safeonwen.be. Vraag mij af wat het volgende gaat zijn.
voor je facturen gewoon kijken/controleren op Myproximus, zodat je weet of er openstaande aanrekeningen zijn.
Er worden inderdaad phishing mails verstuurd in naam van Proximus omtrent factuur die moet betaald worden, daarom altijd eerst checken op myproximus.
hallo, ik heb net dezelfde issues. plots zijn al mijn mails over meerdere jaren verdwenen. van enkele oudere jaren zijn mails nog wel beschikbaar (maar bij test blijkt dat ik deze niet zelf kan verwijderen). evenwel bij check op webmail krijg ik volgende boodschap
“Uw mailbox wordt gemigreerd naar de nieuwe Webmail. Het is daardoor tijdelijk niet mogelijk om in te loggen. Gelieve later opnieuw te proberen.”
heel vervelend.
@JohanJanLem
je email wordt inderdaad overgebracht naar het nieuwe platform, dit zou ten laatste binnen de 48 uur in orde moeten zijn.
Groeten
Geert
Ik heb maanden lang ongeveer hetzelfde probleem gehad. Na talloze webformulieren te hebben ingevuld, ettelijke keren telefonisch contact gehad, dit allemaal zonder resultaat, heb ik teneinde raad Gmail van mijn (desk) pc , die draait op Windows 10,verwijderd. En wat bleek, alles werkt zoals voorheen, er is volgens mij een synchronisatie probleem bij Proximus. Enkel op uw toestellen die op android draaien zal men mogelijks opnieuw een Google account dienen aan te maken, dit alles voor wat het waard is….
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.