Vraag

verdwenen emails

  • 1 October 2023
  • 7 reacties
  • 91 Bekeken

Ik gebruik al een tijdje mijn proximus-emailadres, maar heb het laatste jaar vaak voor dat er hier en daar eens een mail niet bij mij toekomt/niet in mijn inbox verschijnd. Die personen kunnen mijn dan tonen het juiste emailadres ingegeven te hebben en de ander ontvangers hebben dan ook die mail effectief ontvangen, dus ik vermoed dat het probleem bij mij ergens ligt. Het is wel vervelend aangezien het toch belangrijke mails zijn die ik verwacht en dan moet horen dat deze enkele dagen geleden al verstuurd zijn en nooit bij mij toegekomen zijn. Kan er iemand mij hiermee verder helpen?


7 reacties

Hoe lees je mail? Via webmail? PC of smartphone? Of via een mail programma?

Heb je al eens gekeken in de spam folder?

Ik lees normaal op laptop via outlook, op smartphone via de proximus mail app, maar vind ze nergens terug in mijn inbox. Ook in de webmail vind ik ze niet terug. Ze zitten ook niet in de spamfolder...

Ik heb niet direct een antwoord,  het zou bijv aan de mailserver kunnen liggen.
Kan je even je instellingen nakijken?

Inkomende mailserver

    • Type: IMAP
    • Adres: imap.proximus.be
    • Beveiliging: SSL
    • Poort: 993
  • Uitgaande mailserver
    • Type: SMTP
    • Adres: relay.proximus.be
    • Beveiliging: STARTTLS of TLS
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja


Verdere info :

E-mail instellen op je gsm, tablet of computer | Proximus

Reputatie 7
Badge +4

@tessdh Als je ze ook niet terugvindt op webmail, zijn ze niet toegekomen op onze mailserver.

Krijgt de verzender dan een foutmelding ? Indien niet, kan je ons dan enkele voorbeelden doorsturen (via PB) met afzender en tijdstip zodat dit kan nagekeken worden ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).
 

Kijk in je spambox op webmail. De default settings van Proximus zijn andermaal een PITA. Zo kwam ik er per toeval achter dat alle e-mails van Bpost die mij verstuurd werden naar aanleiding van een pakje, net een week geleden, allemaal in de spambox zaten. En NEEN ik heb nooit watdanook ingesteld in webmail, ik gebruik normaal nooit webmail en heb het ook nooit gebruikt! Enkel door de recente authenticatie perikelen en mijn messed up mail ben ik gaan kijken. Nu moet ik via twee of drie kanalen gaan checken waar er mogelijk mails weggefilterd zijn! Ik vraag mij nu dus af waarom mogelijk andere e-mails automagisch verdwenen zijn! Juist ja … pathetisch!

Het is inderdaad zo dat mails die in webmail in de spamfolder terecht geraken niet meer zichtbaar zijn.
Ik moet de spamfolder van webmail via mijn PC raadplegen, anders zie ik de mails erin niet, noch op mijn smartphone, noch in mijn mailprogramma..
(Tot dusver - hout vasthouden - heb ik nog geen belangrijke mails gemist en doen mijn spamregels ook hun werk)

Ja er zitten toch nog wat curieuze hiaten in de mail. Een e-mail die ik verplaats van de inbox naar een eigen map en markeer als ongelezen, duikt nergens meer op in de mail clients op mijn PC. En evenmin in de mail app op mijn IPad.

Reageer