Vraag

verbrekingen lijn

  • 19 January 2021
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hallo,

ik heb de laatste dagen het probleem dat mijn internet + tv wegvalt. Mijn bbox even herstarten lost het probleem op. Ik heb op myproximus even bij de verbindingen gekeken en heb gezien dat er daar redelijk wat verbrekingen zijn. 
Zou het mogelijk zijn om mijn lijn even na te zien. Misschien ligt het aan de lijn of misschien aan de bbox want na een restart is direct alles terug normaal.

bedankt. 
ps:mijn profiel is ingevuld. 


8 reacties

Ik heb op myproximus even bij de verbindingen gekeken en heb gezien dat er daar redelijk wat verbrekingen zijn. 

zijn die dan niet iedere dag ± 24u

Reputatie 3
Badge +2

 Ik haal meestal geen 24 uur. Eens na 10 uur, eens na 3 uur enz.

Reputatie 7
Badge +5

@pdrke Kan je je modem eens resetten zoals hier wordt uitgelegd?

Reputatie 3
Badge +2

Ok. Ik zal dit vanavond of morgen proberen. 

Reputatie 3
Badge +2

@DaisyS . Ik heb dinsdag de modem een reset gegeven. Kon niet vroeger omdat mijn vrouw thuis werkt en ik geen risico wou nemen dat het verkeerd afloopt. Probleem lijkt niet opgelost. Speedtest daarna geeft nog altijd slechte resultaten op de 5ghz. Speedtest gedaan net naast de modem. 2.4 is redelijk goed. Ook regelmatig het problerm dat een webpagina niet opent maar als ik dan mijn wifi overschakl naar de 2.4 dan lukt het wel
Met vriendelijke groeten

Peter

 

Reputatie 3
Badge +2

Heb dit weekend terug hetzelfde probleem gehad. Geen tv, internet. Op de bbox waren ALLE lichtjes uit met uitzondering van het power lampje. Ik had ook geen wifi. Kon niet lokaal op mijn bbox aanloggen.  Na herstarten bbox was alles direct terug ok.  Denk dat er toch iets mis is met de bbox. 

Reputatie 3
Badge +2

Net terug verbreking en bbox moeten herstarten. Helpdesk gebeld en een nieuwe modem is op komst. Hopelijk beterschap nu. 

Ik hoop het voor u !

Reageer