De ingebouwde draadloze netwerkkaart in de TV is volgens mij de oorzaak van het probleem. De reden waarom ik dit zeg is dat je op dezelfde locatie van je tv met je Ipad een hogere snelheid haalt en dat je met dezelfde Wi-fi band verbonden bent. Door bedraad te verbinden zou de snelheid drastisch moeten stijgen zoals Martin aanhaalde.
Ik dacht dat ook direct dat het bij de TV te zoeken was van zodra ik gevraagd had van op wifi te meten met de Ipad op de zelfde plaats waar de TV staat en en het resultaat dan heel goed was, maar toen wist ik nog niet of smartwifi op of af stond dus dacht ik dat het mss ook nog daar iets mee kon te zien hebben.
Maar voor alle zekerheid ook mijn vraag om om de snelheid nog eens te meten via de booster verbonden met een netwerkkabel, dan weten we ook wat die snelheid is als de TV dan ook met utp kabel kan aangesloten worden.
Samsung biedt ook externe Wi-Fi USB dongles aan: https://www.vandenborre.be/usb-wifi-adapter-bluetooth-transmitter/samsung-wis15-wifi-dongle, maar dat is een extra uitgave, terwijl je anders met een netwerkkabel naar de booster veel goedkoper gesteld bent.
De beste oplossing is sowieso altijd via een netwerkkabel tenzij zijn speedtest op de booster zelf moest uitwijzen dat die ook aan de lage kant is om één of andere reden.
Heren, ik doe mijn best. Straks nog even prutsen.
Voor alle duidelijkheid. op dit ogenblik wordt de wifi verbinding gemaakt met een wifi bridge van proximus.
Ik heb vroeger reeds een poging ondernomen om via plc adapters een bedrade aansluiting te maken, maar dat liep totaal in het honderd omdat er reeds andere PLCadapters in die ruimte aanwezig waren. De andere is voor een streamingapparaat voor mijn hifi. Ik wil nu wel eens proberen om een switch te plaatsen bij de plc in de woonkamer en van daaruit een extra kabel te leggen naar mijn decoder. Die afstand is te doen.
met vriendelijke groet
r.
Dag allen,
Het is mij gelukt om een test uit te voeren met een ethernetkabel via een switch aan mijn wifi adapter voor mijn stereoinstallatie. Deze test is gelukt en ik heb bedraad een snelheid van 19,50 mbps, ruim voldoende dus om mijn films in HD te kunnen bekijken.
Ik laat nu de situatie zoals het is. Het televisietoestel is toch al enkele jaren oud, en als inderdaad de interne draadloze netwerkkaart van dit toestel mijn probleem zou veroorzaakt hebben,….binnen afzienbare tijd komt er wel een ander toestel in de plaats.
Aan allen die hier gereageerd hebben om mij een beetje te helpen, hartelijk dank !
met vriendelijke groet
Roel Van Nunen
@Roel_09 klopt die beschrijving dan niet in de gebruikshandleiding, die ik hier eerder al gepost heb, dat je uw tv kunt verbinden met een netwerkkabel , dan heb je toch de wifi kaart van de TV niet meer nodig.
Dag Martin,
Jawel jawel. Echter het is hier praktisch onmogelijk om een netwerkkabel rechtstreeks van mijn bbox op mijn televisietoestel aan te sluiten. Met een adapter via stopcontacten is de laatste afstand die de kabel moet afleggen wel doenbaar.
@Roel_09 en je hebt het dan zo ook al geprobeerd met de adapter via stopcontact
Ik vermoed dat zijn stereoinstallatie in dezelfde ruimte staat als zijn TV en decoder. Die verbonden is met de PLC adapter waarop de switch is aangesloten waar de netwerkkabel verbonden is met de TV.
het enigste wat ik wou weten is of hij verbonden is met een utp kabel met zijn tv en dan zou het inderdaad voor netflix moeten in orde zijn ook zo.
Hij had dit geschreven: Het is mij gelukt om een test uit te voeren met een ethernetkabel via een switch aan mijn wifi adapter voor mijn stereoinstallatie.
Ik vatte dit op dat hij op de Wifi adapter een switch had aangesloten vervolgens een UTP kabel naar e de tv.
ja in ieder geval als de snelheid nu hoger is dan zal zijn probleem wel opgelost zijn voor zijn netflix probleem en dat is uiteindelijk het voornaamste.
Of het zou moeten zijn dat er in UHD moet gestreamd worden!
Gisteren heeft Proximus ongevraagd ons Netflix abonnement afgesloten. Ik heb alle rekeningen betaald en Netflix gecontacteerd. Bij Proximus chat geen oplossing gekregen...nu hebben wij geen Netflix meer terwijl wij altijd netjes onze rekeningen betalen en dus ook voor Netflix betaald hebben. Ik vind dit echt niet kunnen en wil een oplossing.
@Sarake TIP: Omdat de PX forummedewerkers je direct zouden kunnen verder helpen als ze hier straks de draad opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld 'Ticket' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.