Skip to main content
Vraag

van internet maxi fiber naar giga fiber

  • 2 July 2024
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Vorige week ben ik overgeschakeld van een Maxi Fiber pack (internet tv mobile) naar een Giga fiber pack. Inderdaad, voor 1 Euro meer ga ik van 1000 Mbps naar 2500 Mbps. Een technieker is een internetbox + komen plaatsen. Echter:  

in mijn proximus + app en op de website staat nog steeds dat ik Maxi Fiber heb ?

mijn downloadsnelheid is niet echt verhoogd en draait rond de 600 Mbps.

 

Is dit allemaal normaal zo ? 

3 reacties

heb je uw internet box al eens een minuut zonder spanning gezet.

Morgen kunnen de PX moderatoren ook eens natrekken of alles al correct doorgestroomd is in hun systeem.

Reputatie 3
Badge +2

heb je uw internet box al eens een minuut zonder spanning gezet.

Morgen kunnen de PX moderatoren ook eens natrekken of alles al correct doorgestroomd is in hun systeem.

Dank je. Ik heb het geprobeerd, maar zonder resultaat. Gisteren heb ik ook mijn factuur ontvangen. Daar staat nog gewoon de naam Maxi Fiber i.p.v. Giga Fiber op, wél met de optie ‘Giga Fiber’…..  Raar allemaal. Weet er iemand van de moderatoren meer? 

Reputatie 7
Badge +4

@Igor-Alberic Je lijn staat wel degelijk op 2.5Gbps geprogrammeerd. Je spreekt van snelheden rond 600Mbps wat erop wijst dat je snelheid wel verhoogd is, vermits de snelheid met je vorige abonnement op 500Mbps gelimiteerd was. 

Op welk toestel test je dit ? Kan dit deze snelheden aan ? Is het rechtstreeks met de modem verbonden, of zit er vb nog een router tussen ? 

Je test best via lankabel, vermits wifi steeds trager is dan kabel. Ook deze kabel moet kwalitatief genoeg zijn om de snelheden aan te kunnen. 

Reageer