Skip to main content

Sedert januari verbonden me fiber flex S.

Zou eventueel upgraden nar Giga fiber maar de overstap kost 59 euro, beweert men.

Kan dit bevestigd worden of is dit ook gratis?

Overstappen naar upgrade is nooit gratis.maar je kunt dan wel de nieuwste mode voor internetbox +  en de nieuwste v7c voor tv  gratis aanvragen als je ook een pakket voor tv erbij neem Downgrade in sommige gevallen ook niet

Heb nu Flex S en de snelheid op laptop, GSM en tablet is nu tussen de 300 en 350...dus redelijk goed...vind ik persoonlijk.

Weet wel dat 500 / 500 niet mogelijk is door diverse factoren.

Doch bij de tv staat de wifi booster, ongeveer 9 meter van de modem.

Zie wel het lampje bij positionering op de wifi booster regelmatig oranje oplicht.

Zou upgrade naar Giga grote verbetering zijn of zou die miniem zijn.

En eventueel een 2de wifi booster bij de laptop zetten?

De booster staat op 9m maar hangt af wat er tussen zit van muren/isolatiemateriaal.

moest je de booster eens kunnen wat dichter zetten in de richting van de bbox modem zou je mss zo kunnen vasstellen of het beter wordt eventueel eens al test een langere utp kabel tussen je decoder en booster gebruiken om hem zo eens veel dichter richter bbox/modem te kunnen zetten, om te zien wat dit geeft

Doe je de http://speedtest.net met een utp kabel aangesloten op je booster. Kan je ook eens doen op de bbox/modem rechtstreeks met utp kabel verbonden aan je laptop.

Persoonlijk vind ik dit meer dan snel genoeg, zou mijn geld niet verspillen voor nog meer snelheid die je toch bijna niet gaat voelen. . . . 

@Martin 

laptop kan niet verbonden worden via utp..geen ingang voorzien.

Booster verbonden met utp verdwijnt wel het oranje lichtje van de positionering, doch kan die booster met utp niet gebruiken daar die in de flat overal in de weg ligt. Kan die booster evenmin dichter zetten door de indeling van de flat.

Mss kan een PX-Moderator eens voorstellen om een technieker te sturen om de situatie ter plaatse eens te komen bestuderen!

@Martin ,

Is nog een goede tip….zal eens proberen...bedankt.

@MarcoPolo Een upgrade naar een Giga is niet nodig voor u lijkt me. Je surfsnelheid is ok voor een standaard fiberabonnement. Je geeft zelf ook aan dat je die ok vindt.  Waarom zou je dan een 2de booster bij de laptop willen zetten ? Ondervind je toch problemen daar ? 

Het lichtje op je booster bij de TV brandt oranje. Het feit dat dat lichtje oranje brandt hoeft op zich geen probleem te zijn. Zorgt dit ook voor slechte beeldkwaliteit ?

Als dit het geval is kan er inderdaad best eens bekeken worden wat er gedaan kan worden om dit signaal te verbeteren. Je kan met deze tips al eens bekijken of je je wifi kan verbeteren. 

Reageer