Hoi iedereen,
In tegenstelling tot veel andere berichten is mijn uploadsnelheid hoger dan geadverteerd.
Even schetsen:
Wij zijn sinds kort in Hasselt aan te sluiten op het fibernetwerk. Ik vroeg een Fullfiber aan; aangezien deze de hoogste uploadsnelheid heeft (200mbps - belangrijk voor mijn werk daar ik grote bestanden verwerk).
De medewerker meldde me dat ik best geen fullfiber neem, maar Bizz Flex Fiber Premium met de boost optie. Dan zou ik tot wel 350mbps upload halen. Ik was overtuigd en zegde toe.
Op alle contracten staat weliswaar vermeld: 1gbps/150mbps. Ook contact via de chat bevestigde dit.
Bon, zodra de fiber geplaatst werd, ging ik wel even bellen om om te zetten naar Fullfiber, dan heb ik toch tenminste die 200mbps.
Tot mijn grote verbazing merkte ik dat ik wel degelijk 1gbps down en 350mbps up haal.
Enkele kanttekeningen. Ik ben waarschijnlijk een van de eerste in de straat met fiber. Hoewel GPON een shared medium is, zou het niet mogen uitmaken wat mijn buren gebruiken (timeslots etc). Correct?
Is dit misschien de nieuwe, nog niet geadverteerde snelheid?
Heeft er iemand ervaring met FullFiber? Misschien ligt de snelheid dan nog hoger dan de 350mbps?
Bedankt