Skip to main content

Onlangs twee Proximus klanten gesproken die nog aangesloten waren via een aloude ADSL lijn waardoor ze niet alle zenders konden ontvangen (bv. Plattelands TV zendt enkel uit in HD).  Ondertussen was er VDSL beschikbaar doch de klanten werden hiervan niet spontaan in kennis gesteld.

Nog iemand zelfde ervaring? 

nb: de 2 klanten waren niet geïnteresseerd in de betere HD beeldkwaliteit maar enkel in de extra zender(s) die Proximus aanbiedt via VDSL. 

@Snor  Het beste is dat klanten dat nog aangesloten zijn op ADSL regelmatig zelf eens contact opnemen met Proximus om na te vragen als een eventuele migratie naar VDSL mogelijk is. Prettige feestdagen! Groetjes, Antonella


Inderdaad contact opnemen met Proximus maar ….

Bewuste klanten wisten niet dat ze zélf de check konden doen op Proximus site.

Ze wisten enkel dat “Plattelands TV” bij hen niet beschikbaar was en bij hun buren, via Telenet, wel.
 

Anderzijds

De nog +/-10% resterende ADSL klanten zijn exact gekend in jullie databases.
Een ICT’r kan bijgevolg maandelijks, routinematig, het Proximus checkprogramma laten draaien en levert bijgevolg automatisch een lijstje van de naar VDSL upgradebare klanten op.
Aan Proximus om te evalueren of  dit zinvol (rendabel) is?


Net klant gesproken en is héél tevreden met zijn upgrade naar VDSL waardoor hij nu ook PlattelandsTV (enkel in HD beschikbaar) kan kijken.

Ik denk dat Proximus toch best eens zélf zijn ADSL klanten zou benaderen om spontaan de upgrade door te voeren.

Ze zijn gekend, dus ... 

Het zou ook de klantenvredenheid boosten.