Skip to main content

Ik heb mij hier suf op zitten zoeken in de instellingen van mijn BBOX3, maar ik kan géén juiste instelling vinden. Hoe kan ik een aantal van de apparaten in mijn netwerk op een ander subnet zetten zodat de communicatie tussen apparaten van het ene subnet en het andere subnet compleet verhinderd wordt? Ik heb de DMZ-button gevonden, maar dat geeft mij gewoon een slider.

 

Concrete use case: Ons netwerk bestaat uit één BBOX die goede dekking heeft met een aantal repeaters. Er zijn geen bijkomende routers geplaatst die via PPPoe een tweede netwerk kunnen aanmaken. 

Felicitaties van de jury als het mogelijk zou zijn om apparaten uit zone 1 met apparaten uit zone 2 te laten communiceren, maar niet in de omgekeerde richting.

hartelijke groet.

 

 

 

Ter info: Bij mijn weten hebben de bboxen deze mogelijkheid nog nooit gehad (tenzij iemand anders mij kan tegenspreken) en of dit zou mogelijk zijn met de bbox4 dat weet ik niet daar ik deze niet heb.
Je kan onder DHCP het adresbereik wel veranderen dat wel.


Dat is wel een aardige streep door de rekening. Toch bedankt voor het antwoord - hoef ik tenminste niet verder te zoeken.


Ik kan enkel maar voortgaan op mijn eigen setup. Ik denk niet dat de box dat kan omdat die maar een LAN subnet kent. Maar afhankelijk van welke repeaters u heeft kan u daar toch van subnet veranderen? Ik heb geen actieve wifi op mijn box maar mijn router is als WAP geschakeld en daar kan ik eventueel kiezen om die in een ander subnet te zetten met eigen DHCP. Zelfde verhaal voor mijn bijkomende extender. Ik kan die configureren als extender of als WAP dus al dan niet met eigen DHCP. Om het beheer van wie met wie kan praten te doen zal u eventueel met “routing tables” moeten spelen, iets waar ik zelf geen amateur van ben omdat men echt moet weten wat men doet.

Enkel maar een paar losse gedachten …


Reageer